Data modyfikacji:

Co wiemy o Final Fantasy VII Remake?

Miłośnicy oryginału z niecierpliwością wyczekują remake’u siódmej odsłony Final Fantasy. Żeby umilić wam czas do premiery, przygotowałem zbiór najważniejszych informacji dotyczących tej produkcji. Z tekstu dowiecie się, kiedy odbędzie się premiera gry, a także poznacie szczegóły dotyczące gameplay’u oraz fabuły. Jest to kompendium wiedzy o Final Fantasy VII Remake.

final fantasy vii remake

Czym jest Final Fantasy VII?

Final Fantasy VII zadebiutowało w 1997 roku na PlayStation, a niecały rok później pojawiło się również na komputerach osobistych. Do dzisiaj jest to jedna z cieplej wspominanych odsłon serii. Tytuł reprezentował gatunek RPG-ów z turowym systemem walki i należał do bardzo popularnych gier RPG na PC.

O remake’u „siódemki” mówiono już od bardzo dawna, lecz zazwyczaj ograniczało się to do plotek. Square Enix oficjalnie zapowiedział grę w 2015 roku podczas targów E3 w Los Angeles. Produkcja miała zadebiutować w następnym roku, lecz – jak wiadomo – proces produkcyjny mocno się przedłużył. Od początku twórcy nie ukrywali, że będzie to bardzo ambitny remake, który znacząco wyjdzie poza ramy ustalone przez pierwowzór.

Final Fantasy VII Remake – premiera i platformy

Jak już pisałem w poprzednim akapicie, premiera Final Fantasy VII Remake miała odbyć się w 2016 roku. Producent od tamtej pory wielokrotnie przesuwał termin, aż w końcu 14 stycznia (po kolejnej obsuwie) poznaliśmy ostateczną datę. Produkcja powinna trafić do sprzedaży 10 kwietnia 2020 roku.

Według oficjalnych informacji Final Fantasy VII Remake tworzony jest jako tytuł ekskluzywny dla PlayStation 4. Na kilka miesięcy przed premierą do sieci wyciekło jednak demo gry, które dokładnie sprawdzili fani. Gracze przeczesali pliki i znaleźli w nich informacje sugerujące, że tytuł może trafić także w przyszłości na komputery osobiste.

Zobacz również: Najlepsze gry ekskluzywne na PlayStation 4. Gry tylko na PS4

Są to oczywiście tylko domysły, dlatego nie należy się do nich przywiązywać. Mimo wszystko może być w tej rewelacji sporo prawdy. Sony w ostatnim czasie udowodniło, że nie ma nic przeciwko czasowym exclusive’om, czego najlepszym przykładem są takie gry jak Death Stranding i Detroit: Become Human.

Final Fantasy VII Remake – fabuła i świat gry

Nowa wersja gry będzie rozgrywała się w tych samych (oraz nowych) lokacjach, co oryginał. Oznacza to, że gracze ponownie odwiedzą krainę znaną jako Gaia. Jest to nietypowe miejsce, ponieważ łączy ze sobą magię z nowoczesną technologią. Historia ponownie rozpocznie się w mieście Midgar.

Głównym bohaterem gry jest Cloud Strife. Dawniej był żołnierzem, lecz obecnie należy do ruchu oporu Avalanche. Wspólnie z innymi rebeliantami próbuje skrócić rządy niebezpiecznej korporacji Shinra, która w przesadny sposób eksploatuje zasoby planety. Bohaterowie starają się nie dopuścić do zagłady Gai.

Studio Square-Enix poinformowało, że remake będzie o wiele bardziej złożony i rozbudowany od oryginału. Tak duża gra zmusiła producenta do podzielenia jej na epizody. Pierwszy z nich, który zadebiutuje w kwietniu 2020 roku, będzie ograniczał się do wydarzeń z Midgaru. Nie należy obawiać się jednak o długość gry – mapa ma oferować wielkość świata jak z Final Fantasy XIII.

Twórcom zależy na tym, żeby jak najbardziej rozbudować fabułę. Większość (jeśli nie wszystkie) momentów, które w oryginale kończyły się niedopowiedzeniami bądź były wyjaśniane poza ekranem, teraz zostaną dokładnie zaprezentowane.

W grze pojawi się także pełnoprawny voice acting. Producent zatrudnił profesjonalnych aktorów odpowiedzialnych za zdubbingowanie dialogów. Nie ma już mowy o czytaniu rozmów pomiędzy bohaterami. Produkcja ma korzystać ze wszystkich dobrodziejstw współczesnych tytułów – zarówno pod względem rozgrywki, jak i sposobu przedstawienia opowieści.

Studio Square-Enix zastrzega sobie, że niektóre wątki fabularne będą delikatnie zmodyfikowane. Główny trzon historii pozostanie taki sam, lecz niektóre akcje mogą wynikać z innych motywacji lub droga do nich będzie odmienna od pierwowzoru. Po drodze natkniemy się na nowy bossów mających wpływ na rozwój poszczególnych istotnych wątków.

Rozgrywka w Final Fantasy VII Remake

Oryginalna wersja gry oferowała rozgrywkę z kamerą umieszczoną sztywno w różnych miejscach na mapie. W Final Fantasy VII Remake twórcy zdecydowali się porzucić ten skostniały system na rzecz widoku trzecioosobowego. Pod względem rozgrywki produkcja przypomina Final Fantasy XV.

Square-Enix zrezygnowało również (przynajmniej po części, ale o tym za chwilę) z turowego systemu walki. Podobnie jak we wcześniej przytaczanym FF XV tutaj także doświadczymy dynamicznych starć w czasie rzeczywistym inspirowanych slasherami. Tytuł będzie umożliwiał wstrzymywanie czasu (Wait Mode) w celu wykorzystania jednego z przedmiotów bądź użycia specjalnych zdolności lub magii.

Przeciwnicy oprócz paska zdrowia będą opisani również wskaźnikiem Burst, który ma ładować się po otrzymywaniu obrażeń. Kiedy dojdzie do pełna, wtedy wróg zostanie unieruchomiony, co można wykorzystać do jego dobicia. Z kolei postacie sterowane przez gracza mają posiadać wskaźnik Limit – ten również napełnia się pod wpływem przyjmowanych na klatę ciosów. Po naładowaniu gracz nie zostaje jednak oszołomiony, tylko odblokowuje potężny atak, który pomoże mu wyjść z opresji.

W trakcie pojedynków gracze będą mogli swobodnie przełączać się pomiędzy członkami swojej drużyny. Dzięki temu starcia nabiorą bardziej taktycznego charakteru, ponieważ każdy z bohaterów cechuje się innym wachlarzem ruchów oraz umiejętności.

Wcześniej opisane rozwiązania z pewnością przypadną do gustu nowym graczom, przyzwyczajonym do dynamicznych najlepszych gier akcji. Jeśli natomiast należycie do konserwatywnych fanów japońskich gier turowych, to mam dla was dobrą wiadomość. Square-Enix z myślą o miłośnikach oryginału przygotowuje opcjonalny system walki, działający na identycznych zasadach co w pierwowzorze. Tutaj również czas będzie całkowicie zatrzymany, a gracze mają wydawać komendy, a następnie obserwować ich konsekwencje. Nie jest to jednak domyślny styl gry w Final Fantasy VII Remake i trzeba traktować go jako alternatywę.

W produkcji pojawi się sporo minigierek mających wydłużyć rozgrywkę oraz pozwolić użytkownikowi odetchnąć na chwilę od fabuły. Wiadomo, że będzie możliwość gry w rzutki w jednym z barów, a także zawody w wykonywaniu przysiadów.

Final Fantasy VII Remake – kwestie techniczne

Gra Final Fantasy VII Remake stworzona została na silniku graficznym Unreal Engine 4. Za oświetlenie odpowiada natomiast silnik Enlighten. Po zwiastunach i nieoficjalnych materiałach widać, że produkcja będzie dopieszczona w każdym calu. Już przy okazji Final Fantasy XV Square-Enix udowodniło, że potrafi wykorzystać moc technologii, z jakiej korzysta. O jakość oprawy audiowizualnej nie powinniśmy się więc obawiać.

Twórcy poinformowali, że tytuł będzie dostępny na dwóch płytach Blu-Ray. Świadczy to o tym, że obawa z podziałem na epizody jest nieuzasadniona. Z pewnością będzie to duży tytuł, zawierający rozbudowany gameplay oraz wiele przerywników filmowych w najwyższej jakości.

Tetsuya Nomura, główny reżyser Final Fantasy VII napisał na blogu firmy, że trwają już prace nad drugim epizodem, co oznacza, że premiera pierwszego nie powinna być już zagrożona.