Data modyfikacji:

FIFA 20 - dostępne edycje i wymagania sprzętowe

Miłośnicy piłki nożnej z niecierpliwością wyczekują kolejnej odsłony serii FIFA. Czym zaskoczy nas tegoroczna edycja, jakie będą wymagania gry oraz czy tytuł będzie sprzedawany w specjalnych wydaniach? Tego dowiecie się z dalszej części tekstu.

fifa 20
Premiera FIFA 20 została zaplanowana na 27 września 2019 roku. Produkcja tworzona jest z myślą aż o czterech platformach, czyli komputerach osobistych, PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch. Gra dostępna będzie w polskiej wersji językowej – z napisami oraz dubbingiem.

FIFA 20 – dostępne edycje gry

FIFA 20 trafi do sprzedaży w trzech edycja, które różnią się ceną oraz zawartością.* Egzemplarze z grą warto zamówić w przedsprzedaży, żeby otrzymać atrakcyjne bonusy w postaci cyfrowych dodatków.

Edycja Standardowa FIFA 20 – zamawiając tę edycję w pre-orderze otrzymacie trzy złote paczki rzadkich kart do trybu FIFA 20 Ultimate Team (udostępniane w systemie - jedna na tydzień), możliwość wyboru jednej z pięciu IKON na pięć meczów FUT oraz unikatowe stroje do tego trybu.
Edycja Mistrzowska FIFA 20 – zamówienie w przedsprzedaży da dostęp do gry trzy dni przed premierą. Poza tym otrzymacie dwanaście złotych paczek rzadkich kart do trybu FUT (jedna na tydzień), możliwość wyboru jednej z pięciu IKON na pięć meczów FUT oraz unikatowe stroje do FUT-a.
Edycja Ultimate FIFA 20 – zawiera te same dodatki, co wydanie mistrzowskie (włącznie z wcześniejszym dostępem do gry). Jedyną różnicą jest udostępnienie większej liczby paczek rzadkich kart do trybu FUT. W tym przypadku będzie ich dwadzieścia cztery – również udostępnianych co tydzień po jednej paczce.
* Specjalne bonusy dotyczą wyłącznie wersji na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Wydanie na Nintendo Switch jest delikatnie okrojone i różni się zawartością względem reszty platform. Wydawca, z myślą o tej konsoli, przygotował specjalną edycję Legacy.

Na jakim komputerze zagracie w FIFA 20?

FIFA 20 na PC – minimalne wymagania sprzętowe:

  • procesor: AMD Phenom II X4 965 / Intel Core i3-2100,
  • pamięć RAM: 8 GB,
  • karta graficzna: AMD Radeon HD 7850 2GB / NVIDIA GTX 660 2GB lub lepsza,
  • miejsce na dysku: 50 GB,
  • system operacyjny: Windows 7/8.1/10 (64-bit).
Przeczytaj także: FIFA 19 z nową, ważną licencją?

FIFA 20 na PC – rekomendowane wymagania sprzętowe:

  • procesor: MD FX 8150 / Intel i5-3550 lub lepszy,
  • pamięć RAM: 8 GB,
  • karta graficzna: AMD Radeon R9 270X / NVIDIA GeForce GTX 670 lub lepsza,
  • miejsce na dysku: 50 GB,
  • system operacyjny: Windows 10 (64-bit).

FIFA 20 – co nowego?

Electronic Arts raz na kilka lat dosyć mocno odświeża serię FIFA. Wszystko wskazuje na to, że sporo ciekawych zmian pojawi się właśnie w tegorocznej edycji. Część z zapowiedzianych nowości prezentuje się następująco:
  • historia Aleksa Huntera zostanie zastąpiona trybem Volta. Jego głównym założeniem będzie rozgrywanie meczów na małych halach sportowych, klatkach oraz ulicznych boiskach. Jeżeli graliście w spin-offy FIFA Street, to wiecie, czego się spodziewać. Tryb umożliwi m.in. rozegranie sieciowej ligi własnym unikatowym zespołem.
  • Modyfikacji doczeka się również tryb kariery. Jeszcze większy nacisk zostanie położony na rolę menadżera (będzie można wykreować go od podstaw). Pomiędzy meczami będziemy mogli przeprowadzać prywatne rozmowy z zawodnikami - mogą motywować ich do gry lub będą pełniły rolę reprymendy. Rozbudowane zostaną również konferencje, których przebieg będzie miał wpływ na późniejsze zachowanie piłkarzy na boisku.
  • EA Sports ponownie dłubało przy stałych fragmentach gry. Solidnych usprawnień doczekają się rzuty karne oraz wolne, które mają zapewnić większą precyzję oraz kontrolę nad piłką.
  • Zachowanie piłki na boisku ma być bardziej realistyczne. "Gała" ma w realistyczny sposób reagować na każdą sytuację, niezależnie od tego, czy odbiła się od poprzeczki, czy została kopnięta z woleja.
  • Nie zabrakło też zmian w zachowaniach zawodników. Twórcy chwalą się dopracowaniem sztucznej inteligencji piłkarzy – dotyczy to zwłaszcza defensorów. Ograniczone zostanie automatyczne blokowanie i odbieranie piłki. EA Sports zależy na tym, żeby te czynności były w ogromnej mierze wykonywane wyłącznie przez gracza.
  • O wiele trudniej będzie wykonać precyzyjny strzał (ten polegający na podwójnym wciśnięciu przycisku). Więcej problemów ma sprawić też trafienie do bramki z dalszej odległości w sytuacji, kiedy zawodnik jest oblegany przez obrońców.
Przeczytaj także:
  1. Najlepsze, darmowe gry n PlayStation 4
  2. Paysafecard - co to jest? Gdzie kupić?
  3. Final Fantasy XIV: Shadowbringers - recenzja
  4. PlayStation Plus vs Game with Gold - lipiec 2019

Autor: Łukasz Morawski