Głównym projektantem gry była legenda branży, czyli Hideki Kamiya. To właśnie ten japoński projektant i reżyser gier ma na swoim koncie takie produkcje, jak Resident Evil 2, seria Devil May Cry czy Okami. Po latach pracy dla Capcomu, w 2006 roku dołączył do PlatiniumGames.
Doświadczenie Japończyka sprawiło, że zespół pod jego dowodzeniem wykreował nową markę, która ponownie sprawiła, że o gatunku hack & slash zrobiło się głośno. Gra Bayonetta miała nie tylko ciekawą główną bohaterkę, ale również niesamowicie dynamiczny i widowiskowy gameplay.
W 2014 roku wydano oficjalną kontynuację. „Dwójka” okazała się być grą jeszcze bardziej dopracowaną od poprzedniczki. Najpierw tytuł trafił na konsolę WiiU, a następnie, po czterech latach, doczekał się także usprawnionej wersji na Nintendo Switch.
Główną bohaterką cyklu jest tytułowa wiedźma, będąca w posiadaniu połówki potężnego artefaktu zwanego Oczami Świata. W ten sposób ściągnęła na siebie uwagę wysłanników niebios, którzy chcą odzyskać utracony fragment przedmiotu. Bohaterka musi więc stawić czoła zagrożeniu i wykorzystuje do tego celu swoje magiczne włosy biorące czynny udział podczas walk.
Z materiału filmowego wynika, że Bayonetta 3 tworzona jest jako exclusive dla konsoli Nintendo Switch. Możliwe, że w przyszłości tytuł udostępniony zostanie też na innych platformach (jak to miało miejsce w przypadku „jedynki”), lecz na ten moment nic na to nie wskazuje.
Cykl wydawniczy PlatiniumGames jest bardzo nieregularny, dlatego ciężko stwierdzić, kiedy produkcja może trafić do sprzedaży. W 2020 roku zespół skupił się na wydawaniu remasterów swoich poprzednich gier na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, natomiast w 2019 roku wypuścił nowe IP, jakim było Astral Chain.
Kiedy odbędzie się premiera Bayonetty 3? Nie wiadomo – pewne jest natomiast to, że tytuł nie został skasowany, tylko cały czas trwają nad nim prace. Przynajmniej tak stwierdził reżyser podczas wywiadu z 21 maja 2020 roku udzielonego serwisowi VideoGamesChronicle.