Data modyfikacji:

Wszystko, co wiemy o Elden Ring. Premiera, wymagania, rozgrywka

Zapowiedź każdej kolejnej gry japońskiego studia From Software wywołuje wśród graczy ekscytację. Producent trzyma jednak wiele szczegółów w tajemnicy, aż do momentu premiery. Na szczęście już teraz zdołaliśmy poznać parę konkretów dotyczących najnowszego projektu. Z tego tekstu dowiecie się, kiedy może zadebiutować Elden Ring, a także jak będzie wyglądała rozgrywka oraz fabuła. Jest to kompendium wiedzy o Elden Ring.

elden ring

Elden Ring – premiera i platformy

Oficjalna zapowiedź Elden Ring odbyła się 9 czerwca 2019 roku podczas konferencji Microsoftu na targach E3 w Los Angeles. Twórcy zaprezentowali wyłącznie enigmatyczny teaser oraz podali platformy, na których dostępna będzie produkcja.

Z materiału filmowego wynika, że w Elden Ring zagramy na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. Nie wiadomo na ten moment, czy tytuł trafi również na konsole następnej generacji.

Data premiery na razie pozostaje tajemnicą. Obecność gry na konsolach ósmej generacji może jednak sugerować, że tytuł zadebiutuje jeszcze jako gra 2020 roku, zanim do sprzedaży trafią nowe platformy Sony i Microsoftu. Kolejną poszlaką jest fakt, że prace nad tytułem wystartowały już po premierze ostatniego dodatku do Dark Souls III, czyli w marcu 2017.

Twórcami Elden Ring jest studio From Software, natomiast funkcja światowego wydawcy przypadła firmie Bandai Namco Entertainment, która od wielu lat zajmuje się dystrybucją gier tego producenta.

Elden Ring – fabuła i świat gry

Osobą stojąca na czele projektu jest Hidetaka Miyazaki, którego doskonale znają wszyscy miłośnicy dzieł studia From Software. To właśnie ten twórca odpowiada za kształt pierwszej i trzeciej części Dark Souls, Bloodborne’a i Sekiro: Shadows Die Twice.

Tym razem jednak japoński reżyser, projektant i scenarzysta miał mocne wsparcie merytoryczne pod postacią George’a R.R. Martina, czyli twórcy książkowej sagi „Pieśni lodu i ognia”. To na jej podstawie powstał popularny serial telewizyjny „Gra o Tron” dla stacji HBO.

Miyazaki zapewnia, że jest wielkim fanem twórczości Martina (jego ulubiona książka to „Ostatni rejs Fevre Dream”). To on nalegał na tę współpracę i odetchnął z ulgą, kiedy pisarz wyraził zgodę. Twórcy pracowali wspólnie nad rozpisaniem głównej mitologii świata przedstawionego w Elden Ring.

O fabule gry niestety nie wiemy nic konkretnego. Producent podzielił się jedynie informacją, że uniwersum produkcji ma być inspirowane mitologią nordycką, natomiast akcja ma kręcić się wokół tytułowego kręgu, który został zniszczony przez tajemniczą istotę. To wydarzenie ma mieć ogromny wpływ na całą ludzkość.

Elden Ring – rozgrywka i kwestie techniczne

Najnowsza produkcja From Software pod względem gameplayu będzie nawiązywać do poprzednich gier tego studia, lecz wprowadzi masę nowych rozwiązań. W przeciwieństwie do Sekiro: Shadows Die Twice rozgrywka nie skupi się wyłącznie na wymagających pojedynkach, ale położy znacznie większy nacisk na elementy RPG.

Tytuł ma być grą z otwartym światem, oferując znacznie większy, jeszcze bardziej otwarty świat. Do jego eksploracji będzie można wykorzystywać wierzchowca, co może sugerować bardziej rozległe lokacje. Twórcy zapewniają, że otwartość mapy mocno wpłynie na przebieg pojedynków. W Elden Ring pojawią się wielopiętrowe zamczyska oferujące nietypową architekturę.

Na początku gry będziemy mogli stworzyć własnego bohatera, a potem rozwijać go wedle własnych upodobań. Nie ujawniono natomiast, jak miałby wygląd system progresji protagonisty, ale można zakładać, że w jakimś stopniu będzie zbliżony do tego z serii Dark Souls lub Bloodborne.

System walki nadal będzie bardzo zręcznościowy. From Software zapewnia jednak, że gracze otrzymają dostęp do większego wyboru uzbrojenia, taktyk oraz technik magicznych. Dzięki temu produkcja zaoferuje o wiele większą swobodę w sposobie zabijania przeciwników. W grze nie zabraknie oczywiście unikatowych bossów.