Data publikacji:

Co wiemy o Call of Duty: Modern Warfare?

Kompendium wiedzy o Call of Duty: Modern Warfare. Znajdziecie tu wszystkie najważniejsze informacje dotyczące gry studia Infinity Ward.
call of duty
W ostatnich latach seria Call of Duty coraz bardziej rozczarowywała graczy niezbyt ciekawymi kampaniami fabularnymi. Tryby wieloosobowe trzymały się natomiast całkiem nieźle, dlatego przy okazji premiery COD: Black Ops 4 całkowicie postawiono na rozgrywki sieciowe z trybem battle royale na czele.
Był to jednak jednorazowy wybryk, ponieważ w nowej części Activision powróciło do trybu fabularnego. Wydawca zdecydował się natomiast na kolejny odważny krok – postanowił zrestartować całą serię, stawiając na szereg nowości w kwestii rozgrywki i spraw technicznych.

Call of Duty: Modern Warfare – premiera

Po ostatnich odważnych decyzjach Activision, gracze z niecierpliwością wyczekiwali zapowiedzi nowego Call of Duty. Amerykański wydawca podzielił się konkretami 30 maja 2019 roku, prezentując wtedy pełnoprawny zwiastun. Trailer ujawnił przy okazji, kiedy gra trafi do sprzedaży. Premiera Call of Duty: Modern Warfare została zaplanowana na 25 października bieżącego roku.

Tytuł tworzony jest z myślą o komputerach osobistych oraz platformach PlayStation 4 i Xbox One. Za prace nad grą odpowiada doświadczone studio Infinity Ward, które ma na swoim koncie kilka odsłon tego cyklu. Zespół przygotowuje produkcję głównie z myślą o konsolach ósmej generacji. Za pecetowy port będzie odpowiadać kanadyjski Beenox. Ekipa specjalizuje się przede wszystkim w przygotowaniu remake’ów lub portów gier, np. Crash Team Racing Nitro-Fueled. Beenox pracował także nad remasterem Call of Duty 4: Modern Warfare.

Przeczytaj także: Call of Duty: Black Ops IIII - recenzja

Modern Warfare na PC dostępny będzie wyłącznie w usłudze Battle.net. Gra pominie takie platformy jak Epic Games Store czy Steam. Jak widać, coraz więcej wydawców nie chce dzielić się zyskami z zewnętrznymi podmiotami. To akurat nie powinno być zaskoczeniem.

Call of Duty: Modern Warfare – fabuła i świat gry

Historia Call of Duty: Modern Warfare zostanie osadzona w czasach współczesnych. W grze ma zabraknąć futurystycznej technologii lub możliwości biegania po ścianach. Żołnierze będą korzystać z wyposażenia, jakie faktycznie współcześnie wykorzystywane jest przez wojsko.
Gra ma opowiadać o wojnie w jak najbardziej realistyczny sposób, bez pominięcia jej najczarniejszych scenariuszy. Podobno w jednej z misji wcielimy się w dziecko z terrorystycznej bojówki.

W nowym Call of Duty wcielimy się w żołnierzy elitarnej jednostki Tier One. Członkowie zespołu będą porozrzucani po całym globie, dzięki czemu odwiedzimy zróżnicowane lokacje. Na ten moment wiadomo, że podczas rozgrywki zawitamy do europejskich miast oraz na Bliski Wschód. Działania bohaterów mają mieć wpływ na cały świat.
Modern Warfare jest restartem serii, ale w grze nie zabraknie znanych z oryginału bohaterów. Fani kapitana Johna Price’a mogą spać spokojnie. Kultowy wąsacz będzie pełnił ważną role dla fabuły. Pojawią się też inne znajome postacie, ale na ten moment ich tożsamość nie została ujawniona. Podczas kampanii fabularnej poznamy również nowych bohaterów.

Twórcy poinformowali, że ukończenie kampanii dla pojedynczego gracza zajmie mniej więcej tyle samo czasu, co w poprzednich częściach. Można więc obstawiać, że na normalnym poziomie trudności do finału Modern Warfare dotrzemy mniej więcej w około siedem godzin.

Call of Duty: Modern Warfare – rozgrywka, kwestie techniczne

Choć gameplay ma ulec poprawieniu, to jednak nadal będziemy mieli do czynienia ze starym dobrym Call of Duty. Rozgrywka ponownie będzie dynamiczna i efektowna. Tym razem twórcy przykładają natomiast większą uwagę do tego, żeby czynności wykonywane przez żołnierzy miały większe odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Na potrzeby Modern Warfare przygotowano nowy silnik, który ma zagwarantować lepszą oprawę wizualną (twórcy obiecują fotorealistyczną grafikę), profesjonalne udźwiękowienie oraz bardziej realistyczną walkę. Engine powstawał między innymi w krakowskim oddziale studia Infinity Ward. Dużą rolę podczas prac odegrał Michał Drobot, pracujący wcześniej jako programista dla Ubisoftu, Guerilla Games oraz Reality Pump.
Twórcy przyłożyli dużą wagę do realistycznego odwzorowania funkcjonowania i obsługi broni. W grze pojawią się zróżnicowane efekty trafienia, zależne od kalibru broni. Przygotowana zostanie również możliwość wyważania drzwi strzałami, dojdą nowe animacje zmiany magazynku, a także będzie można przeładowywać bronie bez odrywania wzroku od przyrządów celowniczych. Obsługa pistoletów, strzelb oraz karabinów była konsultowana z komandosami Navy Seals.

Call of Duty: Modern Warfare - multiplayer

Activision zdecydował się całkowicie zrezygnować z przepustki sezonowej. Popremierowa zawartość będzie udostępniana całkowicie za darmo. Wydawca poinformował jednak, że nowe mapy i wydarzenia będą w pierwszej kolejności udostępniane na PlayStation 4.

Produkcja stawia mocny nacisk na cross-play. Oznacza to, że posiadacze wersji na komputery osobiste, Xboksa One oraz PlayStation 4 będą mogli grać wspólnie w Internecie.

Przeczytaj także: Call of Duty: Black Ops 5 ukaże się w przyszłym roku, tym razem z kampanią dla jednego gracza

W nowym Call of Duty zabraknie wyjątkowo trybu Zombie. Powróci za to tryb Spec Ops, który był dostępny w poprzednich odsłonach Modern Warfare. W tym przypadku rozgrywka będzie oparta na kooperacji dwóch graczy (również na podzielonym ekranie!), którzy wezmą udział w szeregu misji będących rozwinięciem głównej fabuły. Spec Ops zostanie udostępniony za darmo jakiś czas po premierze.

Jednym z trybów sieciowych będzie Ground War. Pod względem zasad gry można go określić odpowiednikiem Podboju z konkurencyjnego Battlefielda. Do dyspozycji graczy zostaną oddane ogromne mapy przystosowane do wielkich wojen dla sześćdziesięciu czterech użytkowników. Podczas walki będzie można korzystać z pojazdów bojowych, takich jak czołgi czy helikoptery.
Kolejnym ujawnionym przez producenta trybem jest Gunfight. W przeciwieństwie do Ground War, rozgrywka ograniczy się do krótkich i dynamicznych starć pomiędzy dwiema dwuosobowymi drużynami. Walki zostaną ograniczone do czterdziestu sekund na rundę, a przed każdą potyczką użytkownicy otrzymają losowe bronie.