Data modyfikacji:

Wszystko, co wiemy o S.T.A.L.K.E.R. 2. Premiera i wymagania

Seria S.T.A.L.K.E.R. stworzona przez ukraińskie studio GSC Game World czerpała garściami z twórczości braci Strugackich utrzymanej w klimatach postapokaliptycznych. Twórcom udało się w ciekawy sposób przedstawić alternatywną wizję świata, w której wybuch reaktora w Czarnobylu przyczynił się do powstania mutantów, a promieniowanie nawet po wielu latach od katastrofy jest zabójczo groźne dla człowieka. Gracze latami czekali na premierę drugiej odsłony i wszystko wskazuje na to, że niedługo może to nastąpić. Z tego tekstu dowiecie się wszystkich najważniejszych informacji o S.T.A.L.K.E.R. 2.

stalker 2

S.T.A.L.K.E.R. 2 – premiera i platformy

„Dwójka” w tytule może być delikatnie myląca, ponieważ w pewnym sensie będzie to czwarta odsłona serii. Po premierowym Cieniu Czarnobyla do sprzedaży trafiły kolejne części zatytułowane Czyste Niebo i Zew Prypeci. Choć były to sequele, to jednak bazowały na tym samym silniku graficznym i nie rozwijały zbyt mocno gameplayu. Sytuacja przypomina więc serię GTA, w której Vice City i San Andreas traktowane są bardziej jako ogromne, samodzielne rozszerzenia do Grand Theft Auto III, a nie osobne odsłony.

Ostatnia gra z serii S.T.A.L.K.E.R. zadebiutowała w 2009 roku, dlatego fani coraz bardziej mogli tracić nadzieję na kolejną część. Sytuacja zmieniła się w maju 2018 roku, kiedy szef studia GSC Game World oficjalnie ogłosił, że zespół rozpoczął prace nad S.T.A.L.K.E.R. 2. Według Siergieja Grigorowicza premiera gry planowana jest na 2021 rok.

W lipcu 2020 roku pojawił się oficjalny zwiastun gry S.T.A.L.K.E.R. 2. Dzięki niemu wiemy, że gra będzie tzw. "exclusivem" na Xbox Series X oraz komputery stacjonarne PC. Pojawi się także w usłudze Xbox Game Pass.

S.T.A.L.K.E.R. 2 – fabuła i świat gry

Na ten moment nie poznaliśmy żadnych szczegółów dotyczących fabuły sequelu. Pewne jest natomiast to, że wydarzenia ponownie rozegrają się na terenie postapokaliptycznej Zony, czyli ogromnym obszarze wokół elektrowni nuklearnej w Czarnobylu.

Pierwszy z oficjalnych screenshotów udostepniony przez twórców na Twitterze zdradza, że w kontynuacji powrócą niebezpieczne anomalie grawitacyjne, które zaczęły pojawiać się po wybuchu reaktora w 1986 roku.

S.T.A.L.K.E.R. 2 – rozgrywka i kwestie techniczne

Studio GSC Game World poinformowało, że na potrzeby S.T.A.L.K.E.R. 2 zrezygnowano ze starego silnika graficznego, a w jego miejsce wskoczyła popularna technologia Unreal Engine. Twórcy zapewniają, że dzięki możliwościom nowego engine’u uda im się wykreować oprawę wizualną na najwyższym poziomie, a także wykreować atmosferę napięcia oraz tajemnicy (lepsza praca światłocieni i innych efektów cząsteczkowych bądź atmosferycznych).

Producent doskonale zdaje sobie również sprawę z tego, że ich poprzednie dzieła cały czas cieszą się popularnością dzięki modderom. Poprzednie wydania S.T.A.L.K.E.R. doczekały się wielu fanowskich modyfikacji, które stały na bardzo wysokim poziomie. Unreal Engine jest bardzo podatny na tego typu działalności, dlatego był to też jeden z powodów jego wyboru. Twórcom zależy na tym, żeby do drugiej części też powstawały mody.

Silnik graficzny Unreal Engine należy do firmy Epic Games. Krążą więc pogłoski, że druga odsłona serii S.T.A.L.K.E.R. dostępna będzie na komputerach osobistych jako tytuł na wyłączność dla platformy Epic Games Store. Jeśli tak by się stało, to pewnie chodzi o czasową ekskluzywność, jak w przypadku innych gier (np. Borderlands 3 czy Metro Exodus).