Data publikacji:

Co wiemy przed premierą gry indie Sable?

Niektóre gry zapadają nam w pamięć za sprawą świetnie rozpisanej fabuły, z kolei inne przyciągają przed ekrany rozbudowanym gameplayem. Są też produkcje, które przykuwają uwagę nietypową i oryginalną oprawą wizualną – taką grą bez wątpienia będzie pierwsze dzieło studia Shedworks. Sprawdźcie, co na ten moment wiemy o tym tytule.

Czytaj również: Najlepsze gry przygodowe
sable premiera

Kiedy odbędzie się premiera Sable?

O grze po raz pierwszy usłyszeliśmy w 2018 roku, kiedy to, podczas targów E3 w Los Angeles, twórcy zaprezentowali zwiastun Sable. Według informacji udostępnionych w opisie materiału, produkcja powinna zadebiutować w 2019 roku – tak się oczywiście nie stało. Z najnowszych informacji wynika, że gra zadebiutuje w 2021 roku, lecz niestety nie znamy dokładnego terminu premiery.

Sable – platformy. Na jakim sprzęcie zagramy w grę studia Shedworks?

Studio Shedworks od początku celowało w multiplatformowość. Sable tworzone jest więc z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Jednakże produkcja najpierw zostanie udostępniona na pecetach oraz sprzęcie Microsoftu. Posiadacze platformy Sony będą musieli poczekać trochę dłużej – niewykluczone, że nawet do 2022 roku.

Fabuła Sable. O czym opowie gra?

Twórcy gry w swoim pierwszym dziele zabiorą nas w podróż na odległą, niezidentyfikowaną planetę, składającą się głównie z pustkowia oraz pozostałości po upadłych statkach kosmicznych. Główną bohaterką jest tytułowa Sable – młoda dziewczyna, należąca do grupy nomadów zamieszkujących opustoszałe terytoria.

Protagonistka postanawia wyruszyć w podróż w nieznane, co ma pełnić rolę swoistego rytuału przejścia w dorosłość. W trakcie wędrówki Sable natrafi na innych ludzi, którzy pozwolą jej zrozumieć naturę świata oraz emocje, jakie kłębią się w jej ciele. Fabuła ma być dosyć skromna, przedstawiona wręcz w intymny sposób.

Rozgrywka Sable. Co wiemy na temat gameplayu?

Studio Shedworks reklamuje swój tytuł jako eksploracyjną przygodówkę, w której zabraknie walki z przeciwnikami. Zamiast tego, rozgrywka ma skupić się na przemierzaniu nowo odkrytych terenów oraz rozwiązywaniu znajdujących się w tych miejscach zagadek logicznych. Nie zabraknie również etapów wspinaczkowych oraz zręcznościowych. Gameplay inspirowany jest takimi grami jak Shadow of the Colossus oraz The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Świat gry ma być stosunkowo duży, dlatego przemierzanie go na piechotę mogłoby być zbyt czasochłonne. Producent oddał w ręce bohaterki powietrzny skuter, który będzie można dodatkowo customizować. Z jego pomocą w bardzo szybkim tempie mamy docierać do nowych sekretów skrywanych przez pustynię.

Oprawa audiowizualna Sable – ciekawy koncept

Zdecydowanie najciekawszym elementem gry Sable będzie oprawa wizualna. Producent zdecydował się na dosyć specyficzny styl artystyczny, z jakim na co dzień nie mamy do czynienia w grach wideo. Twórcy, opracowując grafikę do swojego dzieła, chcieli złożyć hołd francuskiemu autorowi komiksów, znanego jako Moebius. Jean Giraud nie tylko tworzył historie obrazkowe („Silver Surfer”, „Arzach”), ale także pracował przy filmach, takich jak np. „Obcy - 8. pasażer Nostromo” czy „Piąty element”.

Z kolei za ścieżkę dźwiękową odpowiada południowokoreańska piosenkarka Michelle Zauner, tworząca muzykę pod pseudonimem Japanese Breakfast. Artystka specjalizuje się w takich gatunkach, jak indie rock, indie pop, experimental pop i lo-fi.

Wymagania sprzętowe Sable – na jakim komputerze zagramy w tę grę indie?

Obecnie wymagania sprzętowe gry pozostają tajemnicą. Z racji tego, że jest to tytuł niezależny, twórcom z pewnością zależy na tym, żeby jak największe grono odbiorców mogło bez problemu cieszyć się rozgrywką. Niskie wymagania sprzętowe może sugerować również minimalistyczna i oszczędna w środkach oprawa graficzna.

Autor: Łukasz Morawski