Data publikacji:

Wszystko, co wiemy o Outriders. Premiera, fabuła i rozgrywka

People Can Fly to polskie studio, które ma na swoim koncie takie przeboje jak Painkiller, Gears of War: Judgment czy Bulletstorm. Warszawski producent pracuje obecnie nad kolejną strzelanką z elementami RPG, która ma szansę przebić się do świadomości graczy na całym świecie. Z tego tekstu dowiecie się wszystkich najważniejszych informacji o Outriders.

outriders

Outriders – premiera i platformy

O nowym dziele People Can Fly usłyszeliśmy po raz pierwszy na targach E3 2019. Tytuł został przedstawiony na konferencji Square Enix, które pełni rolę światowego wydawcy Outriders. Początkowo był tworzony wyłącznie z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Twórcy postanowili jednak wydłużyć czas produkcyjny, żeby gra dostępna była również na platformach nowej generacji, czyli Xbox Series X i PlayStation 5. Tym samym wstępną datę premiery Outriders przesunięto z lata 2020 na grudzień tego samego roku. Dokładny termin na ten moment nie jest jeszcze znany.

Sprawdź także: PlayStation 5. Gry na nową konsolę Sony

Outriders – fabuła i świat gry

Akcja gry została osadzona na planecie Enoch, która była jedynym miejscem umożliwiającym przetrwanie ludzkości po tym, jak Ziemia uległa zniszczeniu. Życie w nowym miejscu początkowo płynęło dosyć spokojne, lecz sielankę przerwał tajemniczy kataklizm określany mianem Anomalii. Wielu osadników straciło życie, a część pozostałych przy życiu osób została obdarowana nadnaturalnymi zdolnościami.

Gracze wcielają się w jednego z ocalałych. Bohater (lub bohaterka) po pojawieniu się Anomalii trafił do hibernacji na ponad trzydzieści lat. Po wybudzeniu okazuje się, że zielone tereny Enoch zamieniły się w wielką pustynię, a na planecie rozpanoszyły się niebezpieczne istoty, które za wszelką cenę trzeba pokonać.

Outriders – rozgrywka i kwestie techniczne

Po zaliczeniu rozbudowanego prologu gracze będą musieli wybrać jedną z trzech dostępnych w grze klas postaci – Pyromancer, Tricker i Devastator. Każda z nich ma oferować unikatowe zdolności, co będzie miało ogromny wpływ na przebieg rozgrywki. Niektórzy bohaterowie specjalizują się w piromancji, inni zaś potrafią manipulować czasem.

Świat gry ma być podzielony na otwarte tereny, na których prowadzone będą starcia z przeciwnikami oraz zamknięte osady, gdzie gracze będą mogli uzupełnić zapasy i wejść w interakcję z osadnikami. Ukończenie głównego wątku fabularnego ma zająć około czterdzieści godzin. W ten czas wliczane są już wyreżyserowane przerywniki filmowe. Dotarcie do finału opowieści nie oznacza końca gry. Producent pracuje nad zawartością endgame’ową, mającą zapewnić rozgrywkę na dodatkowe godziny.

Outriders ma być looter shooterem czerpiącym garściami z takich produkcji jak Borderlands 3, The Division 2 czy Destiny 2. Oznacza to, że przez większość gry będziemy walczyć z oponentami i zdobywać coraz to bardziej potężne wyposażenie. Podczas starć można korzystać z różnej maści broni oraz zdolności specjalnych.

Twórcy przewidzieli także możliwość chowania się za osłonami przed ostrzałem wroga. Dzięki temu pojedynki nabiorą delikatnie taktycznego charakteru. Jeżeli jesteście ciekawi, jak gameplay prezentuje się „w ruchu”, to koniecznie obejrzyjcie poniższy materiał wideo:

Tytuł planowany jest z myślą o kampanii dla pojedynczego gracza, lecz grę będzie można ukończyć także w kooperacji z innymi osobami. W trybie współpracy weźmie udział maksymalnie trzech użytkowników. Poziom trudności gameplayu ma być skalowany na podstawie poziomu doświadczenia oraz sprzętu posiadanego przez członków ekipy.

Studio People Can Fly zapowiedziało też, że Outriders nie będzie grą-usługą i zrezygnuje z mikropłatności – nawet tych kosmetycznych. Oznacza to, że po zakupieniu gry już nigdy nie będziecie musieli dopłacać za dodatkową zawartość.

Autor: Łukasz Morawski