Data modyfikacji:

Wszystko, co wiemy o Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint

Kompendium wiedzy o Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint. Znajdziecie tu wszystkie najważniejsze informacje dotyczące gry Ubisoftu.
ghost recon breakpoint
9 maja 2019 roku studio Ubisoft zapowiedziało kolejną odsłonę serii Ghost Recon. Wraz z ujawnieniem prac nad tytułem pojawiło się sporo informacji dotyczących premiery, rozgrywki oraz fabuły. Gra zapowiada się ciekawie, dlatego warto mieć ją na oku. Sprawdźcie, co na ten moment wiadomo o Breakpoint.

Ghost Recon: Breakpoint - premiera

Producent wraz z zapowiedzią gry ujawnił od razu konkretną datę premiery, co nie zdarza się zbyt często. Z informacji udostępnionych przez Ubisoft wynika, że w Ghost Recon: Breakpoint zagramy już 4 października 2019 roku.
  • Tytuł będzie można przetestować dzięki zamkniętej becie, na którą trzeba się wcześniej zapisać. Jedynie wybrane osoby otrzymają dostęp do testów. Te rozpoczną się 5 września 2019 roku. Jeśli zamówicie grę w pre-orderze, wtedy automatycznie otrzymacie możliwość sprawdzenia wersji beta.
  • Produkcja tworzona jest z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Gra otrzyma polską wersję językową. Prawdopodobnie nie pojawi się jednak dubbing, tylko same rodzime napisy.

Ghost Recon: Breakpoint – fabuła i świat

  • Akcja gry została osadzona w 2023 roku na fikcyjnym archipelagu Aurora, którego ulokowano w południowej części Oceanu Spokojnego.
  • Podczas rozgrywki odwiedzimy kilka wysp, z których składa się archipelag. Krajobraz ma być bardzo zróżnicowany – od gęstych lasów poprzez górskie szczyty na skalistych wybrzeżach kończąc.
  • Na jednej z wysp Aurory znajduje się siedziba przedsiębiorstwa militarnego Skell Technology. Założycielem firmy jest Jace Skell próbujący pomóc ludzkości dzięki produkowaniu zaawansowanych dronów bojowych oraz medycznych.
  • Kiedy urywa się kontakt ze Skell Technology, wychodzi na jaw, że placówka została przejęta przez organizację wojskową Wilki.
  • Wilki to byli amerykańscy żołnierze, którym dowodzi niejaki Cole D. Walker. W tej roli wystąpi Jon Bernthal. Aktor znany jest m.in. z głównej roli w serialu „Punisher” oraz z takich produkcji jak „The Walking Dead”, „Sicario” lub „Wilk z Wall Street”.
  • Głównym bohaterem (lub bohaterką) gry jest członek oddziału Duchów - Nomad, były współpracownik Walkera.

Ghost Recon: Breakpoint – rozgrywka

  • Przed przystąpieniem do zabawy będziemy zmuszeni do stworzenia własnej postaci za pomocą prostego w obsłudze kreatora.
  • Podobnie, jak w Ghost Recon: Wildlands akcję obserwujemy zza pleców głównego bohatera. W przeciwieństwie do poprzedniczki, misje będziemy zaliczać w pojedynkę, a nie razem z całym oddziałem Duchów. Sytuacja może się zmienić jedynie wtedy, gdy do gracza dołączą inni użytkownicy. Na jednym serwerze może przebywać maksymalnie czterech żołnierzy.
Przeczytaj także: Premiery gier 2019
  • Podczas gry będziemy zdobywać punkty doświadczenia, za które można wykupić nowe zdolności dla protagonisty. Ubisoft wprowadził system klas, różniących się sposobem działania. Postać będzie można rozwijać w kierunku cichego rozwiązywania problemów, szturmowania lub walki dystansowej. Na początku dostępne będą cztery klasy – wraz z aktualizacjami mają dojść kolejne.
  • Tylko od gracza będzie zależało, w jaki sposób wykona misje. Twórcy jedynie nakreślą cel, a jego realizacja jest dowolna. Można więc zrobić wszystko bezszelestnie, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dokonać demolki. Ta druga metoda będzie jednak trudniejsza ze względu na taktyczny charakter rozgrywki.
  • Tytułowe Duchy to wyspecjalizowani wojacy, którzy potrafią obsługiwać najróżniejsze rodzaje broni, a także nie mają problemów z prowadzeniem wszelkiej maści pojazdów. W Ghost Recon: Breakpoint będzie można kierować pojazdami lądowymi, pływać łodziami, a nawet przejmować kontrolę nad zaawansowanymi technologicznie dronami.
  • W grze pojawią się opcje dialogowe, lecz mają nie mieć wpływu na przebieg fabuły.
  • Dostęp do nowych aktywności będzie trzeba odblokowywać poprzez odnajdywanie danych wywiadowczych. Te można otrzymać m.in. podczas rozmów z NPC-ami.
  • W ekwipunku Ducha znajdziemy tzw. breaching kit, czyli zestaw ułatwiający dostanie się do zamkniętych lokacji. Dzięki niemu będzie można wysadzić ściany, przeciąć płoty, itp.
  • Ponownie w serii będzie można dokonywać zwiadu za pomocą drona. W ten sposób odkryjemy ważne punkty na mapie, a także oznaczymy wrogów.
  • Ubisoft w Ghost Recon: Breakpoint chce położyć większy nacisk na mechaniki survivalowe, które mają pokazać, jak trudne jest przetrwanie na archipelagu pełnym przeciwników.
  • Bohater będzie zmuszony do opatrywania ran oraz będzie potrafił zakładać pułapki na żołnierzy wroga.
  • W Ghost Recon: Breakpoint pojawi się również możliwość przenoszenia i ukrywania zwłok przeciwników, w celu zabezpieczenia się przed wykryciem przez nieprzyjaciela.
  • Producent oprócz trybu fabularnego przygotował również rozgrywki sieciowe nastawione na starcia pomiędzy graczami. Tryb PvP został nazwany Ghost War i będzie polegał na dynamicznej walce pomiędzy ośmioma użytkownikami.
  • Jakiś czas po premierze do gry mają dołączyć popularne raidy, czyli bardzo wymagające misje dla czterech graczy. Jednym z celów raidów będzie przejęcie kontroli nad wulkaniczną wyspą znajdującą się blisko archipelagu Aurora.
  • W grze pojawią się mikrotransakcje, ale mają nie mieć wpływu na rozgrywkę. Za prawdziwe pieniądze będzie można kupić nowe skórki dla postaci i broni, a także inne elementy kosmetyczne.

Autor: Łukasz Morawski