Data modyfikacji:

Najciekawsze publikacje października na Ekspert Ceneo

Nie możecie tego przegapić.

Co miesiąc na łamach portalu publikujemy ponad trzydzieści dużych tekstów, w których oceniamy produkcje z całego świata, testujemy najnowsze technologie, przelewamy "na papier" nasze myśli odnośnie branży gier, bądź przeprowadzamy rozmowy z osobami powiązanymi z gamingowym światem. W dobie Internetu, informacje pojawiają się i znikają w ekspresowym tempie, dlatego łatwo przeoczyć ciekawe treści. W związku z tym, przedstawiamy Wam listę najbardziej interesujących tekstów, jakie można było przeczytać w październiku na Ekspert Ceneo

FIFA 17 - RECENZJA

Jesień to okres, w którym Electronic Arts wypuszcza do sprzedaży swój flagowy tytuł, jakim jest FIFA. W tym roku nie otrzymaliśmy jednak kolejnego klona, ale ulepszony tytuł, który wprowadził do serii sporo świeżości. Nic więc dziwnego, że produkcja została przeze mnie tak wysoko oceniona. Od premiery gry minął ponad miesiąc, a ja cały czas podtrzymuje swoje zdanie, że najnowsza odsłona cyklu, to kawał porządnej gry piłkarskiej:

FIFA 17 znacząco popchnęła serię do przodu. Nowy silnik gry dosyć mocno poprawił oprawę wizualną oraz polepszył zachowanie zawodników na boisku. Rozgrywka stała się dzięki temu bardziej wymagające i choć marka nadal jest typową arcade’ówką, to jednak skutecznie powoli idzie w kierunku symulatora (tylko czy tego chcą fani?). Tryb fabularny choć niezbyt oryginalny i momentami lekko niedopracowany, przyciągnął mnie do konsoli na wiele godzin, co można uznać za ewenement, gdyż praktycznie nigdy w grach piłkarskich nie poświęcam tyle czasu na rozgrywki jednoosobowe.

T-MOBILE WARSAW GAMES WEEK 2016 - FOTORELACJA

W dniach 5-9 października odbyły się targi gier organizowane przez firmę T-Mobile. Miałem przyjemność uczestniczyć w tej imprezie, i muszę Wam powiedzieć, że zabawa była naprawdę przednia. Masa atrakcji przygotowanych przez najróżniejsze firmy z Polski zapewniała rozrywkę na wiele godzin, przez co żal było stamtąd wychodzić. WGW rozwija się w ciekawy sposób i liczę, że w przyszłym roku będzie jeszcze lepiej. Jeśli nie mieliście okazji zawitać do hali Expo XXI, koniecznie zróbcie to przy okazji kolejnej edycji targów.

CZY NINTENDO SWITCH MA SZANSĘ NA SUKCES?

Oficjalna prezentacja kolejnej konsoli Nintendo była niewątpliwie ważnym wydarzeniem zeszłego miesiąca. Ninny co prawda nie zdradziło wiele szczegółów dotyczących urządzenia, ale zaprezentowało jego wygląd oraz sposób działania. Wątpliwości na tę chwilę mam sporo, a w niniejszym tekście postanowiłem przeanalizować do kogo kierowana jest konsola oraz czy korzystanie z jej bajerów będzie wygodne podczas grania:

Przez lata wydawca próbował sprzedawać platformy, przy których mogły bawić się całe rodziny. Tymczasem zwiastun handhelda postawił na dwudziesto/trzydziestolatków, prowadzących intensywny tryb życia i mających bogate życie społeczne. Wydaje się to rozsądnym podejściem, ponieważ ciężko byłoby reklamować konsolę dedykowaną dzieciom, a w portfolio mieć tytuły stworzone chociażby przez studio From Software.

WYWIADY Z MICHAŁEM STĘPNIEM I PIOTREM MISTYGACZEM

Ostatnio Dawid miał okazję rozmawiać z dwoma przedstawicielami branży gier - Michałem Stępniem oraz Piotrem Mistygaczem. Pierwszy z panów jest szefem katowickiej firmy Jujubee pracującej obecnie nad kontrowersyjnym Kurskiem. Z kolei, drugi mężczyzna pełni funkcję Senior Level Designera w Techlandzie. O swoich obowiązkach mówi w następujący sposób:

[...] realizacja wizji gry w obszarze Level Designu (projektowania przestrzeni i rozgrywki) i Quest Designu (projektowania historii). Czyli, przy współpracy z działem narracji, współtworzę historię (lub ją rozwijam) oraz, przy współpracy z działem odpowiedzialnym za środowisko gry, tworzę/projektuję obszar, w którym ta historia się odbywa.

GEARS OF WAR 4 - RECENZJA

Seria Gears of War to niewątpliwie ważna (ekskluzywna) marka dla Microsoftu, dlatego w czwartej odsłonie pokładane były ogromne nadzieje. Z recenzji Dawida wynika, że "czwórka" poradziła sobie z oczekiwaniami graczy i śmiało może stawać ramię w ramię z poprzednimi, równie udanymi częściami. Z podsumowania możemy wyczytać:

Każda chwila spędzona z Gears of War 4 daje po sobie wyraźnie odczuć, że studio The Coalition nie chciało w żaden sposób narazić się fanom serii. Zmiany mają charakter kosmetyczny i trudno mówić o jakimkolwiek rozwoju marki. Z jednej strony to bardzo dobra wiadomość, ponieważ „czwórka” z pewnością przypadnie do gustu fanom, z drugie zła, ze względu na fakt, że kanadyjskiej ekipie można zarzucić brak odwagi oraz innowacyjności. Koniec końców mamy do czynienia z wysokiej jakości produkcją, która jednak nie zapisze się złotymi zgłoskami w historii gier wideo, tak jak chociażby pamiętne Gears of War 2.

WOJNA NA POWAŻNIE - RECENZJA BATTLEFIELD 1

Studio DICE odpowiedzialne za serię Battlefield wykonało ryzykowny krok, który okazał się strzałem w dziesiątkę. Przeniesienie akcji gry w okres I Wojny Światowej mógł nie wypalić z wielu powodów, ale na szczęście doświadczenie szwedzkiego producenta nie dopuściło do porażki. W efekcie otrzymaliśmy świetną strzelankę wojenną, dzięki czemu o grze mogłem pisać praktycznie w samych superlatywach:

Tytuł miewa swoje bolączki (np. spadki animacji w wersji na PlayStation 4), ale nie mają one dużego wpływu na odbiór całości. Seria Battlefield powróciła do łask i w końcu możemy zapomnieć o wcześniejszych nieudanych projektach studia DICE. Dla takich pozycji warto być graczem.

JESZCZE JEDNA TURA: RECENZUJEMY CYWILIZACJĘ VI

To był naprawdę dobry miesiąc, zarówno dla graczy, jak i producentów. Ci pierwsi otrzymali świetne pozycje, natomiast druga strona mogła być dumna ze swoich dokonań. Takim właśnie dokonaniem okazała się być najnowsza odsłona Cywilizacji, w którą pokochał Dawid. Zresztą, jego słowa mówią same za siebie:

„Szóstka” stanowi prawdziwą kulminację dwudziestu pięciu lat doświadczeń, które dzielą ją od pierwszej części serii. Zachwyca przede wszystkim głębią mechaniki idącą w parze z przystępnością, jak również mnogością i różnorodnością dróg prowadzących do zwycięstwa. Jak zwykle, zabawa nabiera kolorów dopiero wtedy, kiedy zdecydujemy się na rozgrywkę z przeciwnikiem z krwi i kości. Tryb wieloosobowy też nie powinien sprawić nikomu zawodu, ponieważ pozwala na dostosowanie całej masy elementów. Podsumowując, Cywilizacja VI to murowany kandydat do tytułu najlepszej strategii roku i gra, w którą po prostu trzeba zagrać.

PRZEGLĄD SERII DARK SOULS (Z DROBNYMI ODCHYLENIAMI)

Cykl gier stworzony przez japońskie studio From Software, to niewątpliwie fenomen naszych czasów. Gdy większość tytułów stara się ułatwiać graczom zadanie, cykl Dark Souls robi wszystko, żeby jak najbardziej utrudnić dojście do finału historii. W niniejszym tekście spróbowałem przybliżyć charakterystyczne cechy marki oraz jej historię, której początek wyglądała w następujący sposób:

[...] o firmie zrobiło się naprawdę głośno w 2009 roku, kiedy to do sklepów trafiła produkcja zatytułowana Demon’s Souls. To właśnie od tego dzieła rozpocznę opowiadanie o cyklu Dark Souls, ponieważ choć gra fabularnie nie jest w żaden sposób powiązana, to jednak opracowała pewne wzorce wykorzystywane w kolejnych produkcjach japońskiego developera.

MADE BY GOOGLE - PODSUMOWANIE KONFERENCJI

Na początku ubiegłego miesiąca Google podczas swojej konferencji zaprezentowało kilka nowych gadżetów oraz pomysłów na najbliższe miesiące. Z tekstu Dawida możecie dowiedzieć się czym jest Pixel XL, do czego służy Daydream View, o co chodzi z Google Home oraz na czym będzie polegać Chromecast Ultra.

NAJBARDZIEJ PRZERAŻAJĄCE GRY OSTATNIEGO ROKU

Hallowen to idealny okres żeby zaprezentować światu gatunek jakim jest horror. Gry grozy od wielu lat próbują przestraszyć graczy na całym świecie, raz robią to lepiej, a raz gorzej. W swoim zestawieniu Dawid postanowił jednak skupić się na tytułach udanych, godnych atencji miłośników strasznych i brutalnych opowieści. Między innymi, o Syndrome napisał tak:

Horror sci-fi, którego akcja toczy się na pokładzie dryfującego w przestrzeni kosmicznej statku naukowo-badawczego SPS Valkenburg. Protagonista wybudza się ze snu kriogenicznego i ku swemu przerażeniu odkrywa, że reszta załogi nie żyje. Ktokolwiek lub cokolwiek ich zabiło, nadal znajduje się na statku. Mimo że gracz ma dostęp do broni ręcznej i palnej, do której amunicji jest jak na lekarstwo, Syndrome stawia głównie na przekradanie się za plecami wrogów i unikanie walki zawsze, kiedy jest to możliwe.

MIESIĄC W PIGUŁCE

Oczywiście to tylko wycinek materiałów, jakie w październiku pojawiły się na łamach Eksperta Ceneo. Jeżeli nie chcecie przeoczyć żadnej publikacji, to poniżej macie pełen spis tekstów z ubiegłego miesiąca, z podziałem na kategorie:

ZESTAWIENIA GIER WIDEO:

- Najbardziej przerażające gry ostatniego roku

- TOP 10 najlepiej zapowiadających się gier na PlayStation VR

- Październikowe premiery gier

RECENZJE GIER WIDEO:

- Titanfall 2

- Dark Souls III: Ashes of Ariandel

- Gwint - wersja beta

- Cywilizacja VI

- Battlefield 1

- Gears of War 4

- Shadow Warrior 2

- Rise of the Tomb Raider: 20. Rocznica Serii

- Mafia III

- WRC 6

- Aragami

- FIFA 17

- BioShock: The Collection

PUBLICYSTYKA:

- Przegląd serii Dark Souls (z drobnymi odchyleniami)

- Wywiad z Piotrem Mistygaczem

- Czy Nintendo Switch ma szansę na sukces? Przemyślenia na temat nowej konsoli

- Wywiad z Michałem Stępniem

- T-Mobile Warsaw Games Week 2016 - fotorelacja

- PlayStation VR - drugie podejście

- Made by Google - podsumowanie konferencji

- Games with Gold vs PlayStation Plus - październik 2016

RECENZJE TECHNOLOGICZNE:

- Porównanie nawigacji Navitel E100 i MS400

- Mysz Ravcore Blizzard i Hub Crux

- Mysz Logitech G Pro

RECENZJE GIER BEZ PRĄDU:

- Kasa i Spluwy

- Tanks

- Droga do Szaleństwa

- Timeline: Polska

ZESTAWIENIA TECHNOLOGICZNE:

- Ceny na Ceneo: Klawiatury dla graczy

QUIZY:

- Poznaj horror po zrzucie ekranu

- Poznaj producenta gier po logo

- Poznaj grę po broni

Autor: Łukasz Morawski