Data modyfikacji:

Wiedźmin 3 otrzymał bardzo dużą aktualizację

CD Projekt Red w dalszym ciągu pracuje nad swoim największym hitem, żeby osoby grające cały czas w ten tytuł mogły jak najbardziej cieszyć się rozgrywką, bez borykania się z problemami technicznymi. Twórcy wypuścili dzisiaj aktualizację, która zajmuje prawie 20 gigabajtów. Patch nie jest jednak dostępny na wszystkich platformach. Poznajcie szczegóły.

Nowe gry w świecie Wiedźmina
14 grudnia ubiegłego roku gra Wiedźmin 3: Dziki Gon w końcu doczekała się pełnoprawnej wersji dedykowanej konsolom nowej generacji – PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Dzięki temu o przeboju polskiego studia CD Projekt RED znowu zrobiło się głośno (przypominam, że oryginał zadebiutował w 2015 roku), ponieważ część graczy postanowiła powrócić do przygód Geralta, a także znalazły się osoby, które w końcu znalazły motywację żeby zagrać w tego fantastycznego RPG-a. Oczywiście nowe wydanie wprowadziło sporo zmian w grze, co niestety wiązało się też z wystąpieniem nowych problemów technicznych, które wcześniej nie miały miejsca.
Twórcy doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego nie porzucili swojego dzieła, tylko w dalszym ciągu go wspierają. Dzisiaj rano Marcin Momot (dyrektor ds. społeczności CDP Red) wrzucił na Twittera wpis, że w ciągu kilku godzin pojawi się nowa aktualizacja do Wiedźmina 3: Dziki Gon i jak się okazuje – miał rację. Łatka 4.02 dostępna jest do pobrania na komputerach osobistych, konsolach poprzedniej generacji (PlayStation 4, Xbox One) oraz PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Niestety studio nie uwzględniło Nintendo Switch – cóż, ta wersja od początku była mocno ograniczona technologicznie i odróżniała się od reszty platform.
W chwili udostępnienia aktualizacji dowiedzieliśmy się także, jakie zmiany i poprawki zostały wprowadzone w grze. Na wszystkich platformach naprawiono problem z uruchomieniem Nowej Gry+ oraz zaliczeniem kilku misji fabularnych (Przygotowania do bitwy, Racja stanu itp.). Oprócz tego ulepszono wygląd wody (dodano SSR i odbicia z ray tracingiem), dodano suwak „Rozmycia w ruchu” i naprawiono usterkę graficzną z teksturami cegieł, w której na kamiennych łukach pojawiały się czarne artefakty.
Jeśli natomiast chodzi o poprawki dotyczące konkretnych platform, to w przypadku wersji na PC poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DirectX 12, naprawiono problemy związane z optymalizacją cząsteczek (powodowały zacinanie się gry), migoczącym krajobrazem Toussaint oraz przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie.
Posiadacze konsol PlayStation 5 i Xbox Series X|S mogą liczyć z kolei na ulepszony tryb wydajności, a także rozwiązanie problemów z rozmywaniem się postaci podczas dialogów i przerywników filmowych (to na PS5). Posiadacze Xbox Series X nie muszą również się martwić o awarię konsoli podczas korzystania z trybu ray tracing. Więcej szczegółów o aktualizacji 4.02 znajdziecie na oficjalnej stronie gry.
Zdjęcie: materiały prasowe CD Projekt RED
Łukasz Morawski
Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego, co związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Od najmłodszych lat gra w gry, ogląda filmy i seriale, czyta książki oraz komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.