Data modyfikacji:

Gra Star Wars Jedi: Ocalały ma być mroczna. Twórcy pracują nad systemem walki i usprawnieniami graficznymi

Kilka dni temu zapowiedziano kontynuację przygód Cala Kestisa, co spotkało się z bardzo dobrą reakcją miłośników marki Star Wars. Okazuje się, że twórcy nie planują po raz kolejny stworzyć tego samego tytułu, ale z nowymi lokacjami, tylko mają poważniejszy plan, jak rozwinąć swoje nowe dzieło. Największe różnice mamy zaobserwować w sposobie przedstawienia fabuły Star Wars Jedi: Survivor, która ma stawiać na poważniejsze tony.
star wars jedi

Mroczne Gwiezdne Wojny? To może się udać

Tegoroczny event Star Wars Celebration był prawdziwą gratką dla fanów tego uniwersum i gier wideo. To właśnie wtedy dowiedzieliśmy się, że Respawn Entertainment pracuje nad sequelem Star Wars Jedi: Upadły zakon, a teraz dowiedzieliśmy dodatkowych rzeczy odnośnie tego projektu. Na oficjalnej stronie marki pojawił się rozległy wywiad, w którym reżyser projektu (Stig Asmussen) opowiada o planach rozwoju tej serii i ujawnia, czego możemy spodziewać się po kontynuacji. Szykuje się zupełnie nowe rozdanie, a nie tylko powtórka z rozrywki!
Najważniejszym aspektem Star Wars Jedi: Ocalały będzie fabuła, która ma zostać przedstawiona w znacznie bardziej filmowy sposób. Jednocześnie twórcy zdają sobie sprawę, w jakim okresie z Gwiezdnych Wojen znajduje się protagonista, dlatego chcą jak najlepiej oddać realia, w których Jedi są praktycznie na wymarciu, a galaktykę kontrolują siły Imperium.
W związku z tym opowieść ma orbitować wokół mroczniejszych tonów, zaś na drodze głównego bohatera staną postacie o wątpliwej moralności – część z nich będzie mogła nawet dołączyć do jego kosmicznej eskapady. Asmussen zaznacza również, że trudna sytuacja jeszcze bardziej zbliży do siebie Cala Kestisa i jego małego androida BD-1.

Star Wars Jedi: Ocalały tylko na PC, PS5 i XSX

Podczas prac nad poprzednią częścią twórcy musieli borykać się z pewnymi ograniczeniami technicznymi oraz brakiem doświadczenia w niektórych kwestiach. Dlatego też w Star Wars Jedi: Ocalały znaczących modyfikacji doczeka się system walki, który prawdopodobnie będzie oferował różne postawy. Bohater będzie więc mógł w jeszcze bardziej widowiskowy sposób prowadzić walkę z przeciwnikami przy pomocy miecza świetlnego, jednocześnie stając przed większym wyzwaniem w postaci bardziej zróżnicowanych oponentów.
Stig Asmussen wyjaśnił też, dlaczego Respawn Entertainment zdecydowało się porzucić starsze platformy, na rzecz konsol nowej generacji. Wynika to oczywiście z chęci stworzenia, jak najbardziej dopracowanego tytułu, który nie tylko zaoferuje płynność na zadowalającym poziomie, ale przede wszystkim będzie prezentował się tak, jak powinny wyglądać współczesne gry z segmentu AAA.
Studio dużą nadzieję pokłada w możliwościach technologii ray-tracingu, która ma sprawić, że świat gry ma prezentować się o wiele lepiej, poprzez poprawione oświetlenie oraz lepsze odbicia światła od różnych powierzchni.
Zdjęcie: materiały prasowe Respawn Entertainment
Łukasz Morawski
Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego, co związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Od najmłodszych lat gra w gry, ogląda filmy i seriale, czyta książki oraz komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.