Data publikacji:

Blizzard słucha graczy i wprowadza poprawki w Diablo IV

Jakiś czas temu odbyły się zamknięte i otwarte beta testy czwartej odsłony Diablo. Dzięki nim producent otrzymał wiele cennych i konstruktywnych uwag od społeczności graczy, którzy podczas grania natknęli się na różne problemy. Blizzard Entertainment podzielił się właśnie listą poprawek, jakie zostaną wprowadzone w pełnej wersji gry.
diablo iv beta
Jeżeli pokładacie w Diablo IV ogromne nadzieje, to mam dla was dobrą wiadomość. Deweloper ewidentnie słucha opinii graczy o swoim dziele i wychodzi naprzeciw zgłaszanym im problemom. Żeby jednak twórcy mogli otrzymać opinie o swoim produkcie przed premierą Diablo IV, konieczne było wystartowanie z beta testami. Te rozłożono na dwie tury – najpierw grę mogli przetestować gracze, którzy zamówili już wcześniej ten tytuł w przedsprzedaży, natomiast później czwarta część Diablo dostępna była przez weekend dla wszystkich zainteresowanych. Jeśli nie mieliście okazji wziąć udział w okresie próbnym, to zapraszam do zapoznania się z moimi wrażeniami z zamkniętych testów Diablo 4.
Blizzard Entertainment nie omieszkał już wcześniej pochwalić się ogromną popularnością wersji beta. Ze statystyk udostępnionych przez producenta wynika, że gracze spędzili przy Diablo IV już ponad osiemdziesiąt tysięcy godzin. Spora część z użytkowników podzieliła się swoimi krytycznymi komentarzami na oficjalnym forum Blizarda, w mediach społecznościowych oraz na Reddicie. Twórcy bacznie przyglądali się wszystkim komentarzom i na ich podstawie postanowili wprowadzić szereg modyfikacji do różnych elementów i mechanik wewnątrz gry.
Z oficjalnego wpisu na blogu Blizzarda wynika, że pełna wersja Diablo IV otrzyma bardzo dużo modyfikacji podziemi. Producent w taki sposób zmodyfikował układ wielu dungeonów, że całkowicie wyeliminował konieczność cofania się tymi samymi ścieżkami, którymi szliśmy przed chwilą. Od teraz tunele zawsze będą prowadzić nas nowymi drogami, co ma na celu zwiększenie poczucia odkrywania nowych terenów. Zmiana została wprowadzona w podziemiach w Strzaskanych Szczytach oraz pozostałych miejscówkach w grze. Ponadto deweloper poinformował, że w podziemiach prawdopodobieństwo wystąpienia losowego wydarzenia wzrosła z dziesięciu do sześćdziesięciu procent.
Nie obyło się również bez wprowadzeń zmian w zasadach działania każdej z klasy postaci dostępnych w Diablo IV. Barbarzyńcy zyskali w ten sposób stałą redukcję obrażeń o dziesięć procent oraz usprawnioną umiejętność Tornado, która ma zabierać przeciwnikom więcej punktów życia. Druidzi mogą liczyć na skrócony czas odnowienia Mocy Specjalnych, natomiast Nekromanci częściej będą musieli ożywiać zwłoki ze względu na ich mniejszą żywotność. Klasie Łotr zwiększono premię zdolności Podstępu i wielu innych umiejętności pasywnych. Zostali jeszcze Czarodzieje, których Wiązki Błyskawic będą zadawać więcej obrażeń przy mniejszym zużyciu many. To oczywiście tylko przykłady, bo modyfikacji jest więcej.
Oprócz wyżej wymienionych nowości, Blizzard Entertainment poinformował jeszcze o licznych zmianach w interfejsie, starciach z przeciwnikami, konstrukcji piwnic czy innych usprawnieniach rozgrywki. Dokładniejsze informacje znajdziecie na oficjalnym blogu producenta. Twórcy niech dalej dłubią przy swoim dziele, a my możemy powoli przygotowywać się do premiery Diablo IV, która odbędzie się już 6 czerwca bieżącego roku. Produkcja w pełnej polskiej wersji językowej (napisy i dubbing) trafi na komputery osobisty, konsole poprzedniej generacji (PlayStation 4, Xbox One) oraz PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Już dzisiaj możecie zamówić swój egzemplarz fizyczny na Ceneo.pl.
Zdjęcie: materiały prasowe Blizzard Entertainment
Łukasz Morawski
Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego, co związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Od najmłodszych lat gra w gry, ogląda filmy i seriale, czyta książki oraz komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.