Data publikacji:

Blizzard podsumował beta testy Diablo IV

Gdybyście zastanawiali się, jak bardzo gracze czekają na premierę czwartej odsłony Diablo, to spójrzcie na statystyki przedstawione przez Blizzard Entertainment. Twórcy podsumowali zamknięte i otwarte beta testy swojego najnowszego dzieła, pokazując tym samym, z jak potężną marką mamy do czynienia.
diablo
Studio Blizzard Entertainment w ostatnich latach dosyć mocno podpadło graczom (słabe wsparcie World of Warcraft, rozczarowujący Overwatch 2, paskudne mikrotransakcje w Diablo Immortal itp.), dlatego Diablo IV jest na dobrą sprawą ostatnią deską ratunku. Jeżeli ten ceniony producent chce ponownie zyskać w oczach swoich fanów, tym razem zdecydowanie nie może zawieść ich oczekiwań. I wszystko wskazuje na to, że Diablo IV faktycznie ma szansę odnieść sukces artystyczny - nie mówiąc już o finansowym. Sam miałem przyjemność testować grę w closed becie i moje wrażenia były bardzo pozytywne.
Do zamkniętych testów dostęp otrzymały wyłącznie wybrane osoby, ale tydzień później deweloper wystartował z weekendem testowym dla wszystkich zainteresowanych użytkowników. Blizzard ewidentnie jest zadowolony z popularności Diablo IV, ponieważ postanowił podzielić się statystykami obu beta testów. Sprawdźcie, ile czasu społeczność spędziła w grze i ilu wymordowała przeciwników – po lewej stronie zamieszczę wyniki z zamkniętej bety, a po prawej z otwartej:
  • najpopularniejsza klasa postaci: Łotr / Czarodziej i Nekromanta
  • całkowity czas spędzony w grze: 20 814 758 godz. / 61 560 437 godz.
  • całkowita liczba śmierci graczy: 17 586 363 / 46 924 644
  • liczba przeciwników zabitych przez graczy: 9 241 854 409 / 29 252 746 339
  • liczba graczy zabita przez Rzeźnika: 568 677 / 1 727 973
  • ile razy gracze zabili Rzeźnika: 128 176 / 576 662
  • liczba graczy zabitych przez Aszawę: 4 291 644 / 10 163 397
  • ile razy gracze zabili Aszawę: 33 165 / 107 426
  • liczba graczy, która zdobyła przedmiot Wilcze Nosidło: brak info / powyżej 2.6 mln
  • Trzeba przyznać, że powyższe statystyki robią ogromne wrażenie. Diablo IV to bez wątpienia jedna z bardziej wyczekiwanych gier tego roku i wychodzi na to, że Blizzard Entertainment raczej nie będzie mógł narzekać na brak zainteresowania swoim dziełem.
    Czy Diablo IV faktycznie okaże się warte pieniędzy? Przekonamy się o tym już niedługo, ponieważ premiera gry została zaplanowana na 6 czerwca bieżącego roku. Produkcja dostępna będzie w pełnej polskiej wersji językowej (napisy i dubbing) na komputerach osobistych, konsolach poprzedniej generacji (PlayStation 4, Xbox One) oraz PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
    Zdjęcie: materiały prasowe Blizzard Entertainment
    Łukasz Morawski
    Łukasz Morawski

    Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego, co związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Od najmłodszych lat gra w gry, ogląda filmy i seriale, czyta książki oraz komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.