Data publikacji:

Co wiemy o grze Gods & Monsters? Premiera i fabuła

Ubisoft zazwyczaj trzyma się sprawdzonych marek, lecz od czasu do czasu próbuje swoich sił z całkowicie nowymi tytułami. Jednym z nich jest Gods & Monsters, które zabierze graczy do świata greckiej mitologii. Kiedy gra trafi do sprzedaży? Na jakich platformach będzie dostępna? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w dalszej części tekstu.

gods and monsters

Premiera Gods & Monsters

Gra została zapowiedziana podczas konferencji Ubisoftu na targach E3 2019 w Los Angeles. Twórcy ujawnili od razu datę premiery Gods & Monsters, która pierwotnie zaplanowana była na 25 lutego 2020 roku.

Jak wiadomo, gra do tej pory nie trafiła do sprzedaży, a wynika to z faktu porażki finansowej Ghost Recon: Breakpoint oraz The Division 2. Ubisoft postanowił przełożyć wszystkie premiery swoich gier na późniejszy termin, żeby na spokojnie przemyśleć projekty, nad jakimi prowadzone są prace i ewentualnie wprowadzić w nich poprawki.

Gods & Monsters razem z Watch Dogs: Legion oraz Tom Clancy’s Rainbow Six Quarantine zostało przesunięte na kolejny rok finansowy, który zaczyna się w kwietniu 2020, a kończy w marcu 2021. Istnieje więc cały czas szansa, że produkcja zostanie udostępniona jeszcze w tym roku – podobno ma to nastąpić jesienią.

Na jakich platformach jest dostępna gra Gods & Monsters?

Według pierwszej zapowiedzi, Gods & Monsters miało być dostępne na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One, Google Stadia oraz Nintendo Switch. W przypadku wersji pecetowej, grę będzie można nabyć w Ubisoft Store i Epic Games Store, z wyłączeniem platformy Steam.

Z racji tego, że premiera została przesunięta o kilka miesięcy, produkcja dostępna będzie również na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X. Informacja ta pochodzi bezpośrednio od dyrektora generalnego Ubisoftu.

Zobacz także: Watch Dogs: Legion i Rainbow Six Quarantine na PS5 i Xbox Scarlett

Gods & Monsters – fabuła i świat gry

Twórcy Gods & Monsters w swojej najnowszej grze postanowili wziąć na warsztat mitologię grecką. Produkcja nie będzie jednak przenosiła na ekran znanych mitów jeden do jednego, tylko bardziej czerpała z ich motywów. Z pewnością będzie działało to na podobnej zasadzie, co w cyklu God of War. W tym przypadku historia ma być jednak przedstawiona w formie książkowej powieści z narratorem komentującym wydarzenia - w zwiastunie tę rolę pełni Homer.

Akcja produkcji osadzona została na Wyspie Błogosławionych, gdzie ludzie muszą koegzystować z mitologicznymi istotami – zarówno tymi groźnymi, jak i przyjaznymi. Na swojej drodze natrafimy na takie istoty, jak Hydra, Gorgona, Cyklopi czy potężny Tyfon. To właśnie bóg huraganu ma być głównym przeciwnikiem, odpowiedzialnym za całe zamieszanie.

Tyfon postanowił zaatakować bogów i odebrać im moc. Ci z kolei wezwali do pomocy Fenyksa (główny bohater lub bohaterka), który jako jedyny może przywrócić dawny porządek. Bogowie obdarowali protagonistę pozostałościami swoich mocy, dzięki czemu zyskuje siłę i zdolności herosa.

Gods & Monsters – rozgrywka i kwestie techniczne

Za prace nad tytułem odpowiada wewnętrzne studio Ubisoft Quebec, które wcześniej pracowało przy bardzo dobrze przyjętej grze Assassin’s Creed Odyssey.

Niestety producent nie ujawnił na ten moment zbyt wielu szczegółów dotyczących gameplayu. Nie dostaliśmy również żadnego fragmentu rozgrywki. Z trailera Gods & Monsters wiemy natomiast, że oprawa wizualna zostanie utrzymana w bajkowej stylistyce, a przemoc będzie nie będzie tak brutalna, jak w innych grach Ubisoftu.

Wiadomo jedynie tyle, że do dyspozycji graczy zostanie oddany duży, otwarty świat wypełniony lochami oraz zagadkami środowiskowymi. God & Monsters na papierze brzmi jak połączenie Assassin’s Creed Odyssey z The Legend of Zelda: Breath of The Wild.