Rozgrywka ma być dynamiczna i w dużej mierze skupi się na zaciętej walce z kolejnymi, coraz to bardziej pokręconymi przeciwnikami. Ze zwiastuna można też wywnioskować, że broń palna zostanie zepchnięta na dalszy plan (jeśli w ogóle się pojawi), ponieważ protagonista będzie walczył wyłącznie przy pomocy swoich paranormalnych zdolności. Wiadomo jednak, że bohater może korzystać również z łuku.
W Ghostwire: Tokyo ma pojawić się system progresji, wraz z którym gracze będą odblokowywali dostęp do coraz to potężniejszych umiejętności. Dzięki temu wraz z biegiem gry postać będzie coraz potężniejsza, a rozgrywka może ulegać delikatnym zmianom. Podczas starć z oponentami istotne ma być również odkrycie słabych punktów konkretnych rodzajów yokai. Na tę chwilę mamy potwierdzone trzy rodzaje przeciwników – Amewarashi (duch dziecka), Shiromuku (duch panny młodej) i Kuchisake (yokai z wielkimi nożycami).