Wiemy już jaki komputer uciągnie okulary wirtualnej rzeczywistości.
Architekt projektu Oculus Rift Atman Binstock ujawnił rekomendowane wymagania sprzętowe wersji konsumenckiej okularów wirtualnej rzeczywistości. Pomoże to deweloperom w optymalizacji gier, a co za tym idzie zapewni graczom lepsze wrażenia z rozgrywki.
Rekomendowane wymagania sprzętowe Oculus Rift
Naszym celem jest, aby wszystkie gry i aplikacje dedykowane Rift działały świetnie na tej konfiguracji. Wierzymy, że wrażenie, że "to po prostu działa" będzie fundamentalne dla sukcesu VR, podczas gdy zbyt słaby system zawiedzie i nie dostarczy komfortowych doświadczeń - mówi twórca Oculus Rift.
Atman Binstock zapewnia, że rekomendowane wymagania sprzętowe nie ulegną zmianie podczas cyklu życia urządzenia, dzięki czemu więcej graczy będzie mogło pozwolić sobie na modernizację komputerów, do których komponenty będą z czasem tanieć.
Poza tym twórca okularów wirtualnej rzeczywistości wyjawił, że prace nad wersjami na systemy operacyjne iOS i Linux zostały wstrzymane, aby zespół mógł skupić się na Windowsie. Nie wiadomo jeszcze, kiedy ruszą ponownie.
Okulary wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift mają zadebiutować w pierwszej połowie przyszłego roku.
Źródło: Oculus VR
Autor: Dawid Sych