Data modyfikacji:

The Lords of the Fallen zapowiada się coraz lepiej

Premiera drugiej odsłony Lords of the Fallen ma zadebiutować w tym roku, lecz do tej pory producent dosyć oszczędnie wypowiadał się na temat swojego dzieła. Sytuacja delikatnie uległą zmianie za sprawą czasopisma EDGE, w którym pojawił się artykuł poświęcony pierwszej grze studia Hexworks.
The Lords of the Fallen
Pierwsza odsłona Lords of the Fallen zadebiutowała w 2014 roku i zdecydowanie nie podbiła rynku gier wideo. Co prawda koprodukcja CI Games (jeszcze wtedy znane jako City Interactive) i Deck13 Interactive była całkiem dobrze zrealizowanym soulslikem, lecz zabrakło w niej większej głębi i bardziej dopracowanej rozgrywki. Mimo wszystko był to mój pierwszy kontakt z tego typu grami i muszę przyznać, że ówcześnie bawiłem się naprawdę nieźle. Jednakże w ciągu tych kilku kolejnych lat do sprzedaży trafiło wiele gier inspirowanych twórczością FromSoftware, dlatego teraz oczekiwania co do najnowszego dzieła rodaków są znacznie większej.
Aczkolwiek za grę nie odpowiada bezpośrednio polskie CI Games, tylko należąca do niego firma Hexworks z siedzibami w Barcelonie i Bukareszcie. Nasi rodacy doglądają jednak prac nad tym dziełem i pilnuję, żeby tym razem powstał produkt na światowym poziomie. Tak przynajmniej wynika z artykułu napisanego przed redaktora magazynu EDGE. Dowiedzieliśmy się z niego, że studio ma bardzo ambitne plany i zamierza stworzyć coś więcej, niż tylko nowe Dark Souls, choć oczywiście w The Lords of the Fallen nie zabraknie motywów charakterystycznych dla soulslike’ów.
Produkcja ma jednak oferować znacznie większy świat, który podobnie jak w dziełach FromSoftware ma przypominać konstrukcją bardzo zawiły labirynt, z możliwością odblokowywania skrótów. Hexaworks nie zdecydowało się na w pełni otwarty świat, niczym w Elden Ringu, ponieważ wolało dopieścić swoje lokacje, niż oferować rozległe, ale puste przestrzenie. Ponadto w grze ma pojawić się świat zmarłych określany mianem Umbralu. Jego wygląd jest inspirowany twórczością takich artystów, jak Zdzisław Beksiński, Olivier de Sagazan czy H.R. Giger.
Podczas eksplorowania Umbralu otrzymamy możliwość korzystania ze specjalnej latarni w celu odstraszania słabszych przeciwników. Przebywanie w świecie umarłych będzie jednak niosło pewne konsekwencje dla głównego bohatera. Każda dłuższa wizyta w tym miejscu może spowodować utratę poczytalności przez protagonistę. Nie wiadomo jednak, jak dokładnie ma to przebiegać, ale prawdopodobnie jednym z efektów będzie przenikanie się obu światów – żywych i umarłych. Umbral ma również służyć do odblokowywania nowych ścieżek w prawdziwym świecie.
Na ten moment nie wiemy jeszcze, kiedy dokładnie odbędzie się premiera The Lords of the Fallen, choć twórcy zarzekają się, że nastąpi to jeszcze w tym roku. Pewnie jest natomiast to, ze w dzieło Hexworks zagramy na komputerach osobistych oraz konsolach nowej generacji  - PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
Zdjęcie: materiały prasowe CI Games
Łukasz Morawski
Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego, co związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Od najmłodszych lat gra w gry, ogląda filmy i seriale, czyta książki oraz komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.