Data modyfikacji:

Nowe wieści o Starfield – długość gry, największe miasto, walki w kosmosie i planety

Kilka dni temu w końcu zobaczyliśmy na własne oczy, jak będzie prezentować się gameplay nadchodzącej gry twórców Fallouta i Skyrima. Prezentacja na Xbox & Bethesda Games Showcase 2022 była wyłącznie wierzchołkiem góry lodowej, ponieważ do sieci zaczęło trafiać coraz więcej informacji odnośnie Starfielda. Sprawdźcie, co o swojej grze ma do powiedzenia Todd Howard.
starfield

Starfield najdłuższą  grą Bethesdy

Jeżeli z niecierpliwością wyczekiwaliście nowych wieści o Starfield, to teraz macie ich pod dostatkiem. Po prezentacji Xbox & Bethesda Games Showcase 2022, Todd Howard ma ręce pełne roboty, ponieważ dziennikarze postanowili wypytać go o jak najwięcej kwestii związanych z tym tytułem. Reżyser projektu w trakcie rozmowy z redaktorami serwisu IGN zdradził, jak długa może być ich najnowsza produkcja.
Howard twierdzi, że główny wątek fabularny będzie w stanie utrzymać graczy przed ekranem nawet przez ponad trzydzieści (a nawet czterdzieści) godzin, co stawia Starfield na pierwszym miejscu pod względem długości gier Bethesdy. Oczywiście przy takim The Elder Scrolls V: Skyrim można spędzić setki godzin, lecz tutaj twórca miał na myśli wyłącznie skupienie się na zaliczaniu zadań popychających historię do przodu. Eksploracja Starfielda również może zająć masę czasu, ponieważ w grze ma pojawić się ok. dwadzieścia procent więcej questów, niż w poprzednich dziełach tego producenta.

Starfield będzie dużą grą – tylko, czy za ilością pójdzie jakość?

Podczas wywiadu dla IGN, Todd Howard ujawnił również, że w Starfield będziemy mogli odwiedzić nawet ponad tysiąc planet. Twórca zaznaczył, że wiele elementów otoczenia zostało wygenerowanych proceduralnie, aczkolwiek pracownicy Bethesdy również odpowiadają za ręczne tworzenie poszczególnych obiektów – ponoć studio nigdy dotychczas nie przygotowało tak wiele autorskiej zawartości. Przykładem może być miasto New Atlantis, które ma być największą wirtualną metropolią, jaką kiedykolwiek stworzyła Bethesda, większą nawet od Bostonu z Fallouta 4.
Reżyser wypowiedział się też na temat przestrzeni kosmicznej w Starfield. Już teraz zostało potwierdzone, że gracze nie otrzymają możliwości samodzielnego lądowania na planetach. Nie będzie więc można wykonywać tej czynności w dowolnych miejscach, tylko trzeba skorzystać z automatycznego systemu przenoszącego nas do konkretnego lądowiska.
Jeśli natomiast chodzi o pozostałe mechaniki związane z podróżą statkiem kosmicznym, to otrzymamy szereg możliwości, jak np. zdolność do przeprowadzania abordażu, kradzieży innych pojazdów, prowadzenia rozmów ze swoją załogą oraz prowadzenie kosmicznych pojedynków z oponentami. Howard zaznacza, że istotne będzie też zarządzanie statkiem – ponoć ten system inspirowany był grą niezależną FTL.
Starfield ma trafić do sprzedaży w 2023 roku, lecz dokładny termin nie został jeszcze ujawniony. Produkcja zostanie udostępniona na komputerach osobistych oraz konsoli Xbox Series X|S, a także będzie dostępna w bibliotece Game Passa.
Zdjęcie: materiały prasowe Bethesda
Łukasz Morawski
Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego, co związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Od najmłodszych lat gra w gry, ogląda filmy i seriale, czyta książki oraz komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.