Data modyfikacji:

Ubisoft w końcu pokazał gameplay Skull and Bones i… chyba jest spoko?

O tym projekcie usłyszeliśmy po raz pierwszy po premierze czwartej odsłony Assassin’s Creed. Skull and Bones miało rozwinąć ideę życia pirata, która przecież tak dobrze wybrzmiała w docenionym przez graczy Black Flag. Produkcja po drodze napotkała niestety na wiele problemów, przez co była nawet bliska skasowania. Okazuje się, że Ubisoft uratował ten tytuł i nareszcie podzielił się z graczami konkretnym materiałem prezentującym gameplay.
Skull and Bones
Skull and Bones w pewnym momencie jawiło się, jako jeden z bardziej ambitnych i rozbudowanych projektów francuskiego dewelopera. Niestety wszystko wskazuje na to, że proces produkcyjny musiał być prawdziwym koszmarem, przez co Ubisoft był zmuszony do wielokrotnego przekładania daty premiery. Właściwie gra w pewnym momencie wydawała się być martwa i większość graczy zdążyła spisać ją na straty.
Czy więc producentowi uda się znowu zachęcić do siebie fanów? Jest na to szansa, ponieważ zaprezentowane materiały wyglądają naprawdę nieźle. Aczkolwiek czuć, że nie będzie to żadna rewolucja, tylko mieszanka rozwiązań z serii Assassin’s Creed i konkurencyjnego Sea of Thieves.
Jeśli szukacie gry o piratach bez wątków paranormalnych, to Skull and Bones prawdopodobnie trafi w wasze gusta. W grze wcielimy się w początkującego pirata, którego początkowym zadaniem będzie zebranie własnej załogi oraz statku. Następnie będziemy mogli robić to, z czego znani są fikcyjni piraci, czyli dokonywać abordaży, poszukiwać skarbów na bezludnych wyspach, handlować z kupcami, okradać kupców, ulepszać swój statek itp.
Produkcję damy radę przejść w pojedynkę, lecz twórcy zadbali o to, żeby przez większość czasu można było grać wspólnie z innymi użytkownikami, tworząc tym samym postrach oceanu.
Na ten moment ciężko jest mi ocenić, to co zobaczyłem, bo z jednej strony całość prezentuje się naprawdę dobrze, ale z drugiej brakuje tutaj jakichś bardziej oryginalnych pomysłów, z jakimi nie mieliśmy do czynienia w innych grach. Za bardzo trąci to ostatnimi odsłonami Assassin’s Creed – w niektórych miejscach nawet interfejs jest identyczny. Nie chcę oceniać zawczasu, bo z pewnością zagram, ponieważ dobrych gier o piratach jest jak na lekarstwo.
Bardzo ważne jest też to, że Ubisoft podzielił się też ostateczną datą premiery Skull and Bones. Produkcja ma trafić do sprzedaży 8 listopada bieżącego roku i będzie dostępna na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Twórcy planują także przygotować wersje dla Google Stadia i Amazon Luna.
Zdjęcie: materiały prasowe Ubisoftu
Łukasz Morawski
Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego, co związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Od najmłodszych lat gra w gry, ogląda filmy i seriale, czyta książki oraz komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.