Data publikacji:

Polacy zapowiadają Layers of Fears – trochę remake, trochę sequel

W trakcie prezentacji Summer Game Fest nie zabrakło również kilku polskich akcentów. Jednym z nich była zapowiedź nowej produkcji od studia Bloober Team. Zespół poinformował, że pracuje nad nową odsłoną Layers of Fears, która nie będzie typową kontynuacją, tylko trochę czymś innym. Sprawdźcie, o co może chodzi.
Layers of Fears
Czuję niezwykłą dumę z polskiego studia, kiedy patrzę na jego fatalne początki i porównuje je do poziomu, jaki oferują współczesne dzieła tworzone przez Bloober Team. Obie odsłony Layers of Fear (oraz dodatek do „jedynki”) były naprawdę solidnie zrealizowanymi horrorami, które autentycznie potrafiły doprowadzić do zbyt szybkiego bicia serca.
Każda z części oferowała też dosyć ciekawy scenariusz oraz bardzo ładną oprawę wizualną. Zapomnijcie jednak, jak wyglądały te tytuły, ponieważ nowa część będzie prezentować się jeszcze lepiej! Twórcy poinformowali, że ich produkcja oparta została na silniku graficznym Unreal Engine 5, czego próbkę możecie zobaczyć na poniższym materiale wideo.

Zwiastun Layers of Fears

Jeżeli natomiast chodzi o samo Layers of Fears, to okazuje się, że nie będzie to typowa trzecia odsłona, tylko coś bardziej przypominającego remake. Do tego remake nie jednej, a dwóch części połączonych w jeden tytuł. W grze trafimy więc do znanych już wcześniej lokacji, ale nie zabraknie również całkowicie nowych miejscówek oraz wątków, jakie wcześniej nie pojawiły się w żadnym z epizodów. Producent wprowadzi też świeżutkie mechaniki rozgrywki, co może przełożyć się na lepsze zagadki logiczne i środowiskowe.
Premiera Layers of Fears zaplanowana została na początek 2023 roku, choć dokładny termin na razie pozostaje tajemnicą. Bloober Team ujawniło natomiast, że ich dzieło dostępne będzie na komputerach osobistych oraz konsolach nowej generacji, czyli PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Twórcy zdecydowali się na porzucenie PlayStation 4 i Xbox One, gdyż mają zbyt małą moc obliczeniową i nie poradziłyby sobie z udźwignięciem technologii ray-tracingu.
Zdjęcie: materiały prasowe Bloober Team
Łukasz Morawski
Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego, co związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Od najmłodszych lat gra w gry, ogląda filmy i seriale, czyta książki oraz komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.