Data publikacji:

Gra o feudalnej Japonii od twórców Wiedźmina i Cyberpunka 2077

Byli pracownicy studia CD Projekt RED założyli nowe studio Dark Passenger, które rozpoczęło nabór osób do swojego pierwszego projektu. Będzie to sieciowa gra kooperacyjna z akcją osadzoną w czasach feudalnej Japonii. Sprawdźcie, co jeszcze wiadomo o tej produkcji.
Dark Passenger
Na przestrzeni lat powstało kilka gier tworzonych przez „byłych twórców serii Wiedźmin” i niestety w większości przypadków mieliśmy do czynienia z produkcjami niespełniającymi oczekiwań graczy (delikatnie mówiąc…). Mam więc nadzieję, że tym razem będzie inaczej, dlatego trzymam kciuki za zespół Dark Passenger, żeby udało mu się stworzyć tytuł godny polecenia. Założycielem firmy (i jednocześnie dyrektorem kreatywnym) jest Jakub Ben, który może liczyć na wsparcie Magdaleny Furman (animatorka postaci) oraz Pawła Kulety (dyrektor operacyjny studia). Cała ta trójka zdobyła doświadczeni podczas pięciu lat pracy w CD Projekt RED.
Studio ogłosiło na Twitterze, że szuka nowych ludzi do swojego projektu, który na ten moment nie otrzymał jeszcze nazwy. Mimo to, już teraz wiemy, o czym będzie opowiadało pierwsze dzieło studia Dark Passenger. W grze przeniesiemy się do Kraju Kwitnącej Wiśni, gdzie szogun został obalony przez bezimiennego najeźdźcę. Żadna armia nie może mu się przeciwstawić, dlatego do walki wyruszają grupy skrytobójców, którzy są w stanie eliminować żołnierzy wroga bez robienia zbyt dużego zamętu.
Akcję w grze będziemy obserwować z oczu bohatera, natomiast rozgrywka ma być nastawiona na tryb kooperacyjny online. Choć produkcja zaoferuje kampanię fabularną, to jednak dostępne będą też tryby zabawy, w których użytkownicy wezmą udział w pojedynkach przeciwko sobie. Jak piszą twórcy gry:
Naszym celem jest tworzenie silnie emocjonujących gier sieciowych skupiających się zarówno na kooperacji jak i rywalizacji. Fascynują nas interakcje międzyludzkie, sojusze, brawurowe konfrontacje i niespodziewane zwroty akcji. Aby uczynić każdą rozgrywkę unikalną i zaskakującą stosujemy wiele rozwiązań proceduralnych. Choć wszystkim graczom przyświecać będzie ten sam cel, za każdym razem będzie on wymagał zmiany taktyki i poruszania się innymi ścieżkami.
Do dyspozycji graczy zostanie oddany rozbudowany arsenał broni, które znacząco wpłyną na gameplay. Wojownicy będą mogli korzystać z katan, krótkich mieczy tanto i wakizashi, shurikenów, noży kunai, łańcuchów kusarigama itp. Nie zabraknie również systemu personalizacji postaci, odblokowywania nowych umiejętności oraz modyfikowania wyposażenia. Każdy z graczy otrzyma także możliwość wybudowania własnego Dojo, gdzie będzie mógł wspólnie trenować z innymi osobami.
Produkcja warszawskiego studia Dark Passenger będzie napędzana przez silnik graficzny Unreal Engine 5. W związku z tym twórcy zdecydowali się porzucić konsole poprzedniej generacji, żeby w pełni wykorzystać potencjał nowszych platform. Oznacza to, że gra zostanie udostępniona na PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S. Tytuł zadebiutuje też na komputerach osobistych, na platformach Steam i Epic Games Store. Niestety na ten moment nie znamy daty premiery.
Zdjęcie: materiały prasowe Dark Passengers