Data modyfikacji:

Dragon’s Dogma 2 jest już w produkcji. Co wiemy o grze?

Capcom postanowił nie trzymać graczy już dłużej w niepewności, tylko poinformował, że pracuje nad kolejną odsłoną świetnego RPG-a, który spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem przez graczy. Czy twórcy ujawnili coś więcej o Dragon’s Dogma 2? Sprawdźmy.
W tym roku marka Dragon’s Dogma obchodzi dziesięciolecie swojego istnienia, dlatego z tej okazji Capcom zdecydował się na przygotowanie wspominkowego materiału, podczas którego Hideaki Itsuno (reżyser pierwszej części) opowiedział o procesie produkcyjnym i zakulisowych sprawach związanych z tym tytułem. Na sam koniec kilkunastominutowego materiału twórcy zdjęli z siebie bluzy, ujawniając koszulki z logo Dragon’s Dogma 2, przepraszając jednocześnie, że tak długo musieliśmy czekać na tę zapowiedź.
Niestety twórcy nie byli zbyt skłonni do ujawniania kolejnych informacji, co wyraźnie może sugerować, że gra jest na razie na bardzo wczesnym etapie produkcji. W takim razie raczej nie spodziewałbym się zbyt prędko premiery Dragon’s Dogma 2 – wydaje mi się, że optymistycznie można zakładać, że dzieło Capcomu zadebiutuje dopiero w 2024 roku. Pocieszające jest natomiast to, że projektem w dalszym ciągu będzie zarządzał Hideaki Itsuno, który ewidentnie „czuje” tę markę i z pewnością będzie wiedział, w jakim kierunku rozwijać sequel.
Nie wiemy też na jakich platformach udostępnione zostanie to dzieło, ale raczej można spodziewać się gry multiplatformowej. Pewne jest natomiast to, że produkcja będzie bazowała na silniku graficzny RE Engine, napędzającym wszystkie ostatnie gry tego producenta, jak chociażby Resident Evil Village czy Devil May Cry 5
Przypominam, że pierwsza odsłona Dragon’s Dogma trafiła do sprzedaży w 2012 roku i była dostępna wyłącznie na Xbox 360 i PlayStation 3. Niecały rok później twórcy wypuścili usprawnioną wersję o podtytule Dark Arisen, która w 2016 roku doczekała się też portu na komputery osobiste. Produkcja cały czas cieszyłą się sporym zainteresowaniem graczy, dlatego Capcom w 2017 roku przygotował wersje na PlayStation 4 i Xbox One, a w 2019 roku zdecydował się też na przystosowanie swojego dzieła do konsoli Nintendo Switch.
Zdjęcie: materiały prasowe Capcomu
Łukasz Morawski
Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego, co związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Od najmłodszych lat gra w gry, ogląda filmy i seriale, czyta książki oraz komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.