Data modyfikacji:

Dead Island 2 nie będzie przesadnie długą grą - zombie głównym zagrożeniem

Przedstawiciele studia Dambuster coraz śmielej wypowiadają się na temat swojego dzieła, dzięki czemu w ostatnich dniach poznaliśmy sporo ciekawych faktów dotyczących drugiej odsłony Dead Island. Wiemy już, ile czasu zajmie ukończenie głównego wątku fabularnego, a także kto będzie stanowił główne zagrożenie w grze.
dead island 2
Raptem kilka dni temu na łamach Eksperta Ceneo pisaliśmy o nowym materiale z Dead Island 2 – twórcy podzielili się z graczami bardzo długim (film trwa ponad czternaście minut) zapisem rozgrywki. Dzięki temu możemy mieć większe wyobrażenie tego, jak gra ma prezentować się po premierze. Jedno jest pewne, będzie krwawo i brutalnie! A wszystko wskazuje też na to, że produkcja nie będzie na siłę rozciągana, dzięki czemu twórcom może uda się utrzymać odpowiednie tempo przez cały czas trwania zabawy.
Dyrektor artystyczny, Adam Olsson w wywiadzie udzielonemu serwisowi wccftech, na pytanie o długość Dead Island 2 odpowiedział następującymi słowami: Nie wiem dokładnie. Myślę, że mamy wskazówki stwierdzające, że jeśli weźmiesz udział w niektórych drugorzędnych misjach i innych działaniach, całe doświadczenie zajmie około 20 godzin.
Jako osoba, która czuje się trochę zmęczona potężnymi grami z otwartym światem, bardzo ucieszyłem się z tej informacji. Oczywiście nie oznacza to, że po takim czasie będziemy musieli zakończyć swoją przygodę z tym dziełem. Przedstawiciele Dambuster Studios twierdzą, że rozgrywkę można znacząco wydłużyć za sprawą dodatkowych aktywności, znajdziek, trybu kooperacyjnego i innych atrakcji czekających na graczy.
O grze wypowiedziała się też Lydia Cockerham (projektanta narracji), która wyraźnie zaznaczyła, że w grze zabraknie ludzkich przeciwników:
Skupiamy się w 100% na zombie. Chodzi o zabijanie zombie. Po raz kolejny chcieliśmy się wyróżnić. To nie jest głębokie, introspekcyjne pytanie o „Och, prawdziwym potworem przez cały czas byli ludzie!”. Nie, w Dead Island 2 nie walczymy z ludźmi. Wszystko sprowadza się do skupienia się na prawdziwym potworze, zombie, czyli przerażającym stworzeniu, które widzieliście w filmach. Ale tym razem możesz sam je rozerwać rękami i bronią.
To bardzo ciekawe podejście, które mocno odbiega od tego, co zrobił Techland w Dying Light 2 (studio odpowiadało za pierwszą część Dead Island), gdzie bardzo często walczyliśmy z ludźmi. Efekt końcowy prac studia Sumo Digital poznamy już 21 kwietnia bieżącego roku. Gra będzie dostępna na komputerach osobistych, konsolach poprzedniej generacji (PlayStation 4, Xbox One) oraz PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
Zdjęcie: materiały prasowe PLAION Polska
Łukasz Morawski
Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego, co związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Od najmłodszych lat gra w gry, ogląda filmy i seriale, czyta książki oraz komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.