Data modyfikacji:

GTA V PC było w planach od zawsze

Rockstar mówi o procesie produkcji pecetowej wersji Grand Theft Auto V.

Mimo że pecetowa wersja Grand Theft Auto V zadebiutuje jako ostatnia, zespół Rockstar planował ją od samego początku prac nad grą. Co więcej, decyzja ta miała niebagatelny wpływ na efekt końcowy prac.

Od zawsze mieliśmy w planach przeniesienie GTA V na komputery osobiste. Od pierwszego dnia planowaliśmy build dedykowany pecetom i podejmowaliśmy decyzje, bazujące na tym, że będziemy robić pecetową wersję gry - wyjawili twórcy w wywiadzie z serwisem PC Gamer.

Wczesna wersja pecetowa powstawała równolegle z wersjami konsolowymi, co zdecydowanie ułatwiło twórcom zadanie, kiedy prace nad wersją dedykowaną komputerom osobistym ruszyły pełną parą.

Niektóre z wczesnych przygotowań pod wersję PC, takich jak wsparcie dla 64 bitów i DX11, zaprocentowały, kiedy architektury konsol PS4 i Xbox One zostały ujawnione. Ten wczesny etap prac sprawił, ze proces przenoszenia się na nowe konsole stał się znacznie prostszy. Również artyści przygotowywali się do wersji PC poprzez wykonywanie grafik źródłowych w dedykowanych pecetom rozdzielczościach, mimo że wersje dla PS3 i XB360 wykorzystywały bardzo zredukowane warianty - dodaje Kevin Hoare, szef studia Rockstar Toronto.

Warto również zaznaczyć, że w tworzeniu pecetowej wersji Grand Theft Auto V brali udział ludzie, którzy podobną pracę wykonywali przy grach, takich jak GTA 4, Max Payne 3 czy LA Noire. Dzięki sporemu doświadczeniu, zespół był w stanie dostarczyć produkt najwyższej jakości.

Premiera Grand Theft Auto V w wersji dla komputerów osobistych już jutro! Już wkrótce przekonamy się czy nie są to jedynie czcze przechwałki i czy warto było czekać.

Źródło: PC Gamer

Autor: Dawid Sych