Data modyfikacji:

Dead Space Remake - tryby graficzne i rozmiar gry

Na dwa tygodnie przed premierą, dowiedzieliśmy się, w jakich trybach graficznych będziemy mogli uruchomić remake Dead Space’a na konsolach. Twórcy przypomnieli także, jakie maja być oficjalne wymagania sprzętowe wersji pecetowej, jednocześnie ujawniając, ile będziemy potrzebować wolnego miejsca na dysku.
dead space
Jeszcze trochę, jeszcze momencik i znowu będziemy mogli wejść w kombinezon Isaaca Clarke’a. Do premiery zostało już tylko paręnaście dni, ponieważ oficjalna premiera Dead Space Remake zaplanowana została na 27 stycznia bieżącego roku. Dzieło studia Motive tworzone jest wyłącznie z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach nowej generacji, czyli PlayStation 5 i Xbox Series X|S. Dzięki temu twórcy nie byli ograniczani słabszymi sprzętami i mogli w pełni skupić się na rozwoju gameplayu oraz oprawy wizualnej. Czy odpowiednio to wykorzystali? O tym przekonamy się niebawem.
Już teraz możecie jednak zdecydować, w jaki sposób będziecie chcieli obcować z Dead Space Remake na konsoli Sony i Microsoftu. Z informacji udostępnionej przez dewelopera, wynika, że w obu przypadkach do dyspozycji będziemy mieli dwa tryby graficzne – Quality i Performance, co na dobrą sprawę jest już standardem wśród nowych gier na te platformy. Jeśli chodzi o Quality (pl. Jakość), to możemy liczyć na natywną rozdzielczość 4K (3840 x 2160 pikseli) przy trzydziestu klatkach na sekundę. W tym trybie ma być dostępny również ray tracing.
Osoby stawiające na jak największą płynność rozgrywki, mogą przełączyć się na Performance (pl. Wydajność). Co prawda gra wtedy nie będzie obsługiwała ray tracing, a rozdzielczość ma być wyświetlana w 2K (2560 x 1440 pikseli), ale za to Dead Space Remake ma działać w stabilnych sześćdziesięciu klatkach na sekundę. Jako, że i tak będziemy mogli liczyć na ładną oprawę wizualną, bez zastanowienia wybiorę ten drugi tryb graficzny. Zresztą robię tak już od dawna w innych produkcjach.
Na oficjalnym twitterowym profilu marki Dead Space pojawił się też wpis dotyczący wymagań sprzętowych remake’u. Okazuje się, że te nie uległy zmianie, kiedy twórcy informowali o tym już w październiku ubiegłego roku. Informacja została jednak zaktualizowana o dane dotyczące wolnej przestrzeni dyskowej. Okazuje się, że do zainstalowania produkcji potrzeba przynajmniej 50 GB pamięci na dysku. Niestety nie wiadomo, ile miejsce będzie zajmowała wersja na PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
Zdjęcie: materiały prasowe Motive Studio
Łukasz Morawski
Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego, co związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Od najmłodszych lat gra w gry, ogląda filmy i seriale, czyta książki oraz komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.