Od dłuższego czasu Diablo 3 boryka się z problemem sukcesywnie malejącej liczby graczy. Remedium, aczkolwiek krótkotrwałyn, była premiera rozszerzenia Żniwiarz Dusz, a później przeniesienie do gry oryginalnego Diablo. Z wielkiej chmury spadł mały deszcz, a szumnie zapowiadany "remake" koniec końców okazał się wielkim rozczarowaniem. Najnowszym lekarstwem na słabnącą popularność Diablo 3 jest dodatek Przebudzenie Nekromantów, który wprowadza do gry kultową klasę postaci. Razem z rozszerzeniem Blizzard wypuścił aktualizację 2.6.0 wzbogacającą leciwą już produkcję o garść nowości. Czy to wystarczy, aby tchnąć w Diablo 3 nowego ducha i zachęcić do powrotu graczy?
Nekromanta to mistrz mrocznej magii, który włada śmiercionośnymi klątwami oraz potężnymi czarami zdolnymi do reanimacji zmarłych i rozkazywania im na polu bitwy. Na pierwszy rzut oka nowa klasa postaci wydaje się być wariacją na temat szamana (przywoływanie pomocników) i mnicha (zdolności lecznicze), chociaż dopatrzyć się tu można także cech wspólnych z pozostałymi bohaterami. Diablo, przepraszam... diabeł, jak zwykle zresztą tkwi w szczegółach, a te sprawiają, że Nekromanta to postać wyjątkowa.
Jak już wspomniałem wyżej, Nekromanci potrafią reanimować poległych wrogów i rzucić ich w wir walki, przywoływać nieumarłych magów i golemy, rzucać na przeciwników potężne klątwy, a nawet wysysać z nich życie i odnawiać własną energię. Klasa ta ma też swoje wady. Korzystanie z potężnej magii wysysa z Nekromanty esencję. Kiedy walczy z trójką elitarnych wrogów, a w pobliżu nie ma słabych pionków, nie może wspomóc się reanimowanymi przeciwnikami czy wybuchającymi zwłokami. W walce Nekromanta posiłkuje się śmiercionośnymi kosami i filakteriami, które wzmacniają reanimowanych wrogów.
Mój build, który możecie zobaczyć na poniższym materiale wideo, kładł nacisk na wysysanie z wrogów życia i esencji, chronieniu się za kościaną zbroją i reanimowaniu wybuchowych zwłok automatycznie atakujących najbliższy cel. Takiej krwawej łaźni nie widziałem już dawno! Zresztą przekonajcie się sami. Zróżnicowane zdolności specjalne Nekromantów pozwalają też na zupełnie inne i równie ciekawe konfiguracje. Dodajcie do tego klimatyczne uzbrojenie, a otrzymacie jedną z ciekawszych klas w grze.
Poza nową klasą postaci DLC Przebudzenie Nekromantów wprowadza też szereg dedykowanych jej przedmiotów, a wśród nich przerażające trupie skrzydła, zwierzaka Niedokończonego Golema, ramkę portretu, jak również proporzec, sztandar i symbol Mistrza Krwi. Nie mogło oczywiście zabraknąć dedykowanego uzbrojenia, o którym już wyżej wspominałem. Miło, ale zważywszy na cenę, to niewiele.
Jednocześnie z klasą Nekromanty Blizzard udostępnił aktualizację oznaczoną numerem 2.6.0, która wprowadza do Diablo 3 szereg nowych elementów, a wśród nich 30 przedmiotów legendarnych dla tej klasy postaci i zestawy z legendarnymi motywami, Szczeliny Wyzwań, obszary Wrzosowiska i Świątynia Wyzwań czy nowe zlecenia Krainy Losu. Większe rozeznanie w nowościach da wam poniższy zwiastun:
Szczeliny Wyzwań to cotygodniowa, statyczna wersja wcześniej ukończonych Głębokich Szczelin. Kiedy gracz tworzy Szczelinę Wyzwań jej dokładna kopia jest pobierana bezpośrednio z jego konta. Później udostępniona jest ona innym graczom z dokładnie takim samym bohaterem, który korzysta z identycznych przedmiotów, ma ten sam poziom mistrzowski oraz te same umiejętności i sprzęt. Lochy z kolei mają identyczny układ i tak samo rozmieszczonych wrogów. Każdy, kto pobije rekord oryginalnego gracza, nagradzany jest workiem pełnym łupów. Nowe Szczeliny Wyzwań będą pojawiały się w każdy poniedziałek. Zasnute Wrzosowiska, Świątynia Pierworodnych oraz nowe zlecenia w Krainach Przeznaczenia, z których dwa ostatnie możecie zobaczyć w moim gameplay'u, nie są dużymi dodatkami, ale stanowią miłe urozmaicenie rozgrywki, zwłaszcza klimatyczna Świątynia Pierworodnych.
CZY WARTO?
Przebudzenie Nekromantów to DLC, który wraz z aktualizacją 2.6.0, wnosi do gry kilka naprawdę ciekawych nowinek z Nekromantą na czele. Siódma klasa postaci wydaje się być niezłą mieszanką zdolności specjalnych oraz dobrą alternatywą dla pozostałych bohaterów. Oczywiście teraz, kiedy jest dostępna dla wszystkich, rozpocznie się prawdziwa optymalizacja. Mimo wszystkich pozytywów, mam wrażenie że ponad 60 złotych za nową postać to lekka przesada. Lepiej poczekajcie na przecenę, a jeżeli jeszcze nie gracie w Diablo 3 lub planujecie przerzucenie się na inną platformę, rozważcie zainwestowanie w Diablo III: Eternal Collection, w skład której wchodzą Ultimate Evil Collection i Przebudzenie Nekromantów. Pozostawiam to waszej ocenie, ja tym czasem wracam do Sanktuarium.
Grę do testów dostarczyła firma Blizzard, za co serdecznie dziękujemy!
Autor: Dawid Sych
Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych osobowych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Serwisie dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Ceneo.pl sp. z o.o., a w niektórych przypadkach (np. identyfikator internetowy, dane przeglądania) nasi partnerzy (130 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB” (126 partnerów).
Twoja zgoda jest dobrowolna i obejmuje przetwarzanie danych osobowych w celach: prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony, ułatwienia korzystania z naszych stron.
Zgoda obejmuje także wyszczególnione cele (wg standardu i klasyfikacji IAB Europe) dla Zaufanych Partnerów IAB: 1) Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich; 2) Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam; 3) Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam; 4). Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam; 5) Tworzenie profili w celu personalizacji treści; 6) Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści; 7) Pomiar efektywności reklam; 8) Pomiar efektywności treści; 9) Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł; 10) Rozwój i ulepszanie usług; 11) Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści, Cele specjalne: 12) Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów, 13) Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści, 14) Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich, Funkcje: 15) Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł, 16) Łączenie różnych urządzeń, 17) Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie, Funkcje specjalne: 18) Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji. Szczegółowo opisane są one w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: Dostosuj zgody.
W każdej chwili możesz ją cofnąć zmieniając jej ustawienia (opcje dostosowania zgody przy jej wyrażeniu dostępne są także z poziomu polityki cookies). Cofnięcie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Więcej informacji - o wykorzystywaniu przez nas plików cookies, w tym o przysługujących Ci uprawnieniach z przetwarzania Twoich danych osobowych - w naszej polityce.
Udzielenie zgody na pliki cookies może się wiązać z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, w tym w państwach leżących poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, jak i z udostępnianiem ich do naszych partnerów oraz podmiotów z nimi współpracujących. Więcej informacji w naszej polityce.
Możesz w dowolnym momencie przejść do szczegółów i listy naszych partnerów (przycisk „>” przy każdej kategorii), jak i zaakceptować wszystkie lub wybrane kategorie (przesunięcie suwakiem).
Wyrażam zgodę na:
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, które są bardziej dopasowane do Twoich zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Służą także do wyświetlania reklam na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich także, aby poprawić działanie Ceneo. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Funkcjonalne pliki cookies zapamiętują wybory dokonywane przez Ciebie, zapewniając Ci lepiej dopasowane usługi. Możemy je wykorzystywać także do przeprowadzania ankiet.
Pliki cookies instalowane zgodnie z ustawieniem Twojej przeglądarki, niezbędne do prawidłowego lub zoptymalizowanego działania serwisu i naszych usług – bez nich strona internetowa lub usługi, które oferujemy mogą nie działać prawidłowo. Nie możesz z nich zrezygnować z poziomu tej strony.
Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub podobne identyfikatory online (np. identyfikatory oparte na logowaniu, identyfikatory przypisywane losowo, identyfikatory sieciowe) w połączeniu z innymi informacjami (takimi jak rodzaj przeglądarki i informacje w niej zawarte, język, rozmiar ekranu, obsługiwane technologie itp.) mogą być przechowywane lub odczytywane na Twoim urządzeniu celem rozpoznania urządzenia za każdym razem, gdy następuje połączenie z aplikacją lub witryną internetową – w celach tutaj przedstawionych.
Np.:
Reklamy prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danej reklamy).
Np.:
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania profilu odnoszącego się do Ciebie (który to profil może na przykład obejmować Twoje zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do pokazywania reklam, które wydają się bardziej odpowiednie, biorąc pod uwagę Twoje możliwe zainteresowania.
Np.:
Reklamy, ktore są Ci prezentowane w tym serwisie mogą być oparta na Twoich profilach reklamowych, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach (np. przesyłane formularze, przeglądane treści), możliwe zainteresowania i cechy osobiste.
Np.:
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści niezwiązane z reklamami) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w usłudze, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania Twojego profilu (który to profil może obejmować możliwe zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje ewentualne zainteresowania, na przykład poprzez dostosowanie kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze łatwiej było Ci znaleźć treści odpowiadające Twoim zainteresowaniom.
Np.:
Treści prezentowane w serwisie mogą być oparte na Twoich profilach spersonalizowanej treści, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w tym lub innym serwisie (bierze się pod uwagę przesyłane formularze, przeglądane treści itd.), możliwe zainteresowania i aspekty osobiste. Informacje te mogą zostać wykorzystane na przykład do dostosowania kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze bardziej ułatwić Ci przeglądanie właściwych (niereklamowych) treści odpowiadających Twoim zainteresowaniom.
Np.:
Informacje dotyczące tego, które reklamy są Ci pokazywane, jak również tego, jak na nie reagujesz, mogą pomóc określić, na ile dobrze zadziałała dana reklama na Ciebie lub inne osoby i czy cele reklamy zostały osiągnięte. Na przykład czy w ogóle widziałeś reklamę, czy ją na nią kliknąłeś, czy skłoniła to Ciebie do zakupu produktu lub odwiedzenia witryny internetowej itp. Jest to bardzo pomocne w zrozumieniu znaczenia kampanii reklamowych.
Np.:
Informacje dotyczące prezentowanych Ci treści oraz Twoje reakcje na nie mogą zostać wykorzystane do określenia, czy (niereklamowe) treści dotarły – na przykład – do zamierzonych odbiorców i czy odpowiadały Twoim zainteresowaniom. Pozwalają się dowiedzieć, czy przeczytałeś artykuł, obejrzałeś film, słuchałeś podcastu lub sprawdziłeś opis produktu, ile czasu spędziłeś, korzystając z serwisu, jakie witryny internetowe odwiedziłeś itp. Pomaga to poznać znaczenie (niereklamowych) pokazywanych Tobie treści.
Np.:
Można generować raporty na podstawie kombinacji zestawów danych (takich jak profile użytkowników, statystyki, badania rynku, dane analityczne) dotyczących reakcji użytkowników na treści reklamowe lub niereklamowe. Chodzi o identyfikację wspólnych cech (na przykład określenie, którzy odbiorcy docelowi są bardziej otwarci na kampanię reklamową lub treści danego typu).
Np.:
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie, np. odnoszące się do Twoich reakcji na reklamy lub treści, mogą być bardzo pomocne w ulepszaniu produktów i usług oraz tworzeniu nowych produktów i usług w oparciu o Twoje interakcje, typ odbiorców itp. Ten konkretny cel nie obejmuje tworzenia ani ulepszania profili czy identyfikatorów użytkowników.
Np.:
Treści prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danego filmu lub artykułu).
Np.:
Twoje dane mogą być wykorzystywane do monitorowania i zapobiegania oszustwom (np. w odniesieniu do reklam i ich klikania przez boty) oraz zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego działania systemów i procesów. Dane te mogą być również wykorzystywane do korygowania wszelkich problemów, jakie mogą wystąpić u Ciebie, wydawcy lub reklamodawcy w związku z dostarczaniem treści i reklam oraz w związku z Twoją interakcją z treścią i reklamami.
Np.:
Niektóre informacje (np. adres IP lub funkcje urządzenia) są wykorzystywane w celu zapewnienia technicznej zgodności treści lub reklam lub w celu ułatwienia przesyłania treści lub reklam do Twojego urządzenia.
Np.:
Decyzje podejmowane przez użytkownika dotyczące celów i podmiotów wymienionych w niniejszym powiadomieniu są zapisane i udostępniane tym podmiotom w formie sygnałów cyfrowych (np. ciągu znaków). Jest to konieczne dla zapewnienia aby te podmioty i usługi respektowały podjęte przez użytkownika decyzje.
Np.:
Informacje dotyczące aktywności użytkownika w usłudze mogą być łączone z innymi informacjami dotyczącymi użytkownika, pochodzącymi z różnych źródeł takich jak aktywność w innej usłudze online, korzystanie z karty lojalnościowej w sklepie lub odpowiedzi na pytania w ankiecie – w celach wyjaśnionych w niniejszym powiadomieniu.
W związku z celami opisanymi w niniejszym powiadomieniu można przypuszczać, że urządzenie użytkownika jest powiązane z innymi urządzeniami, które należą do użytkownika lub znajdują się w jego gospodarstwie domowym (na przykład gdy użytkownik loguje się do tej samej usługi zarówno na telefonie, jak i komputerze, ewentualnie korzysta z tego samego połączenia internetowego na obu urządzeniach).
Urządzenie użytkownika może odróżniać się od innych urządzeń na podstawie informacji, które automatycznie wysyła, uzyskując dostęp do internetu (na przykład na podstawie adresu IP połączenia internetowego lub rodzaju wykorzystywanej przeglądarki) – w celach określonych w niniejszym powiadomieniu.
Za zgodą użytkownika do realizacji celów określonych w niniejszym powiadomieniu można wykorzystywać dokładną lokalizację użytkownika (mowa tu o promieniu nieprzekraczającym 500 metrów).
Za zgodą użytkownika może zostać wysłane żądanie o podanie określonych cech urządzenia użytkownika, które pozwolą na odróżnienie go od innych urządzeń (np. zainstalowane wtyczki i czcionki, rozdzielczość ekranu) – w związku z realizacją celów, o których mowa w niniejszym powiadomieniu.
Pliki cookies oraz informacje przetwarzane za ich pomocą pozwalają zapewnić użyteczny, bezpieczny serwis, wspierają jego poprawne działanie i ulepszanie, umożliwiają pomiary ruchu i analizy statystyk (także dla marketingu i skuteczności reklamy internetowej). Dzięki nim serwis i jego zawartość dostosowujemy do Twoich potrzeb, prezentując Ci treści i reklamy, które lepiej odpowiadają na Twoje oczekiwania.