Data publikacji:

Spider-Man: Miles Morales na PC – recenzja świątecznych przygód Człowieka-Pająka

Kiedy w sierpniu Spider-Man debiutował na PC, pewnym zawodem było to, że częścią gry nie były przygody również Milesa Moralesa. Teraz w końcu mamy okazję poznać tę historię. Czy warto było czekać? Tego dowiecie się z naszej recenzji!
Jedna uwaga na początek, w niniejszym tekście, tak jak Łukasz w swojej recenzji Spider-Mana na PC, skupię się przede wszystkim na zagadnieniach technicznych.

Czy warto zagrać w Spider-Man: Miles Morales na PC? Recenzja gry

Tak jak wspomniany wyżej Spider-Man, Miles Morales również doczekał się szeregu usprawnień na komputerach osobistych. Tytuł wspiera technologię NVIDIA DLSS 3 i NVIDIA DLSS 2 (zwiększenie wydajności), NVIDIA DLAA (poprawienie jakości) oraz NVIDIA Reflex (zmniejszanie opóźnień). Produkcja oferuje także wsparcie dla technologii skalowania AMD FSR 2.1, Intel XeSS oraz IGTI.
W przygodach Człowieka-Pająka nie mogło zabraknąć też obsługi monitorów UltraWide, dzięki którym zimowa sceneria Nowego Jorku dostarczy niezapomnianych wrażeń. Wspierane formaty to: 16:9, 16:10, 21:9, 32:9 i 48:9. Ostatni z wymienionych, w konfiguracji z trzema monitorami, wspiera technologie NVIDIA Surround i AMD Eyefinity.
Niewątpliwie jedną z największych atrakcji Spider-Man: Miles Morales jest możliwość podłączenia do komputera kontrolera PlayStation DualSense i cieszenia się wszystkimi jego funkcjami. Mowa tu oczywiście o adaptacyjnych triggerach, które stanowią chyba najciekawszą innowacje tej generacji konsol.
No dobrze, ale jak to wszystko wygląda i działa w praktyce? Na moim gamingowym komputerze z układem graficznym NVIDIA GeForce RTX 3080 Spider-Man: Miles Morales wygląda po prostu przepięknie. Największe wrażenie zrobiła na mnie wspomniana wyżej zimowa sceneria Nowego Jorku i ray tracing. Jeżeli dysponujecie słabszym sprzętem, gra oferuje szereg opcji dostosowania grafiki do możliwości waszego komputera.
W swojej recenzji Łukasz wspominał o tym, że borykał się niekiedy ze spadkami płynności. W Spider-Man: Miles Morales nie doświadczyłem podobnych problemów. Licznik klatek wskazywał liczby powyżej setki w bardziej statycznych sytuacjach, natomiast w dynamicznych nie spadał poniżej 75.
Nie da się ukryć, że Spider-Man: Miles Morales to gra przede wszystkim dla osób, które nie miały styczności z grą na konsoli PlayStation i którym spodobał się „sierpniowy” Spider-Man. Czy coś mi się nie spodobało? Myślę, że głównie to, że oba tytuły nie były sprzedawane w jednym pakiecie, tak jak chociażby Uncharted: Kolekcja Dziedzictwo Złodziei na PC. Jeżeli was to nie zraża, gorąco zachęcam do zagrania, zwłaszcza jeżeli – tak jak mnie – nie przypadła do gustu fabuła oryginału.

Spider-Man: Miles Morales na PC – FAQ

Na czym zagrać?
Spider-Man: Miles Morales dostępny jest na platformach Steam i Epic Games Store od 18 listopada 2022 roku.
Ile zajmuje ukończenie gry?
Przejście Spider-Man: Miles Morales zajmuje mniej więcej 10 godzin. Trochę mniej, jeżeli skupicie się jedynie na głównym wątku fabularnym, trochę więcej, jeżeli zajmiecie się też zadaniami pobocznymi.
Czy gra dostępna jest w języku polskim?
Spider-Man: Miles Morales posiada polskie napisy i dubbing.
Czy Spider-Man: Miles Morales na PC wspiera ray tracing?
Tak, tytuł oferuje odbicia i cienie z użyciem technologii śledzenie promieni w różnych trybach jakości grafiki.
Grę do testów dostarczyła firma PlayStation Polska. Opinia należy do autora recenzji.

Spider-Man: Miles Morales na PC – wymagania sprzętowe

Minimalne:

  • Wymaga 64-bitowego procesora i systemu operacyjnego
  • System operacyjny: Windows 10 64-bit 1909
  • Procesor: Intel Core i3-4160, 3.6 GHz lub odpowiednik AMD
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • Karta graficzna: NVIDIA GTX 950 lub AMD Radeon RX 470
  • DirectX: Wersja 12
  • Miejsce na dysku: 75 GB dostępnej przestrzeni
  • Zalecane:

  • Wymaga 64-bitowego procesora i systemu operacyjnego
  • System operacyjny: Windows 10 64-bit 1909
  • Procesor: Intel Core i5-4670, 3.4 GHz lub AMD Ryzen 5 1600, 3.2 GHz
  • Pamięć: 16 GB RAM
  • Karta graficzna: NVIDIA GTX 1060 6GB lub AMD Radeon RX 580 8GB
  • DirectX: Wersja 12
  • Miejsce na dysku: 75 GB dostępnej przestrzeni
  • Zdjęcie: Materiały prasowe PlayStation
    Autor: Dawid Sych