Data modyfikacji:

NVIDIA na Gamescom 2024: pierwsza gra korzystająca z ACE, ponad 600 tytułów ze wsparciem technik RTX, G-SYNC dla większej liczby graczy, usprawnienia usługi GeForce NOW

Zaledwie w grudniu NVIDIA ogłosiła, że z technik RTX korzysta już ponad 500 gier i aplikacji. Natomiast dzisiaj lista ta przekroczyła ponad 600 pozycji, a adaptacja technik NVIDIA DLSS, NVIDIA Reflex oraz zaawansowanych efektów ray tracingu znacząco przyspieszyła. Na targach Gamescom 2024 przedstawiono kolejne 20 tytułów, które zyskają wsparcie DLSS oraz pozostałych technik RTX.
technika RTX
Zaprezentowano także jak może wyglądać przyszłość gier komputerowych w Mecha BREAK, która jako pierwsza w historii skorzysta z zestawu technik NVIDIA ACE do interakcji z cyfrowymi postaciami. Ponadto usługę GeForce NOW czekają znaczne usprawnienia, a jej biblioteka zostanie zasilona mocą nowych tytułów AAA z technikami RTX. Na graczy czeka także nowa promocja na wybrane produkty GeForce RTX z serii 40 w zestawie z grą Star Wars™ Outlaws. Opublikowano także nowy sterownik Game Ready z optymalizacjami dla Black Myth: Wukong oraz Star Wars™ Outlaws.

20 nowych gier z technikami RTX

W końcu nadszedł czas, aby rozpocząć ekscytującą podróż przez chińską mitologię w Black Myth: Wukong. Gra od studia Game Science wyposażona w technikę NVIDIA DLSS 3 oraz pełny ray tracing zadebiutowała dzisiaj. Techniki RTX zwiększają przejrzystość i jakość oświetlenia, odbić i cieni, a także pozwalają użytkownikom kart graficznych GeForce RTX oraz subskrypcji Ultimate w usłudze GeForce NOW na grę z maksymalnymi ustawieniami graficznymi.
Dzięki współpracy firm takich jak NVIDIA, Ubisoft, Massive Entertainemnt oraz Lucasfilm Games zapowiedziano nową promocję Star Wars™ Outlaws z wybranymi produktami GeForce RTX z serii 40, który będzie dostępna do 19 września. Gra wykorzystuje mnóstwo technik RTX: zaczynając od DLSS 3.5 z funkcją Ray Reconstruction, przez RTX Dynamic Illumination po NVIDIA Reflex. Gracze sprawnie zwiększą liczbę wyświetlanych klatek na sekundę, obniżą opóźnienia systemowe, a odległe galaktyki będą jeszcze piękniejsze. Tytuł zasili także bibliotekę usługi GeForce NOW.
Następne gry, które zyskają wsparcie technik RTX to między innymi Dragon Age: The Veilguard, która zadebiutuje z ray tracingiem, DLSS 3 i Reflex oraz Dune: Awakening wyposażona w DLSS 3 oraz Reflex.
Na pecety zmierza także FINAL FANTASY XVI, co oznacza, że ​​świat Valisthei i spektakl każdego Eikona będzie wyglądał lepiej niż kiedykolwiek wcześniej dzięki DLSS 3, DLAA i Reflex. Ponadto gracze mogą zapoznać się z wersję demonstracyjną przed premierą gry, wyznaczonej na 17 września, aby samodzielne sprawdzić korzyści płynące z technik RTX. Tytuł pojawi się również w chmurze GeForce NOW.
Niezależnie od tego czy grasz na pececie, czy w chmurze czeka na Ciebie ogrom nowych gier ze wsparciem technik DLSS 3 oraz Reflex, w tym:
  • Arena Breakout: Infinite
  • Black State
  • Concord
  • FragPunk
  • Marvel Rivals
  • Killing Floor 3
  • Mecha BREAK 
  • Avowed
  • Eternal Strands 
  • Greedfall II: The Dying World
  • Orcs Must Die! Deathtrap
  • Retrieval 
  • Unawake
  • SPINE
  • Once Human 
  • Wuthering Waves 
  • Test Drive Unlimited Solar Crown
  • Empire of the Ants
  • Kingmakers
  • Poinformowano także o najnowszym sterowniku Game Ready dla kart graficznych GeForce z optymalizacjami dla tytułów takich jak Black Myth: Wukong, Star Wars™ OutlawsFINAL FANTASY XVIConcord oraz Warhammer 40,000: Space Marine 2. Pobierz go w oprogramowaniu NVIDIA App, GeForce Experience lub ze strony internetowej, aby zapewnić sobie najlepsze doświadczenia już od pierwszego dnia gry.

    Techniki ACE oraz cyfrowi ludzie po raz pierwszy w grze Mecha BREAK

    NVIDIA ACE to zestaw przełomowych technik, które pozwalają ożywiać cyfrowych ludzi. Możliwości ACE po raz pierwszy zaprezentowano na targach Computex 2023 w demie technologicznym w restauracji z zupą ramen. Od tego czasu rozwój technik był bezprecedensowy.
    Na targach Gamescom 2024 zaprezentowano działanie pierwszego małego modelu językowego cyfrowych ludzi w Mecha BREAK, nowej grze sieciowej z mechami w roli głównej, opracowanej przez Amazing Seasun Games. Pozwoli to ożywić cyfrowe postacie, a rozgrywka stanie się jeszcze bardziej dynamiczna dla użytkowników pecetów z GeForce RTX AI. Tytuł skorzysta z sieci NVIDIA Nemotron-4 4B Instruct NIM działającej lokalnie na urządzeniu.
    A to dopiero początek, ponieważ coraz więcej twórców implementuje techniki NVIDIA ACE w swoich grach i aplikacjach. Jednym z nich jest studio Perfect World Games, które rozwija Legends, czyli swoją wersję demonstracyjną NVIDIA ACE i cyfrowych ludzi wzbogaconą o nowe możliwości wizyjne oparte o AI. W tej wersji demonstracyjnej postać Yun Ni może widzieć graczy oraz identyfikować ludzi i obiekty w prawdziwym świecie za pomocą kamery komputerowej zasilanej przez ChatGPT-4o, dodając warstwę rzeczywistości rozszerzonej do rozgrywki. Możliwości te otwierają nowy poziom immersji i dostępności w grach komputerowych.
    Mecha BREAK

    Współpraca z MediaTek przynosi więcej wyświetlaczy G-SYNC dla graczy

    NVIDIA współpracuje z firmą MediaTek, aby najlepsze w branży gier komputerowych techniki związane z wyświetlaczami dotarły do jeszcze większej liczby graczy na całym świecie. Pełen zestaw technik G-SYNC zostanie zintegrowany z najpopularniejszymi skalerami wykorzystywanymi do przetwarzania obrazu wideo.
    Wyeliminuje to potrzebę stosowania oddzielnego modułu G-SYNC, usprawniając proces produkcyjny i redukując koszty. Najważniejszym punktem tej współpracy jest wprowadzenie techniki G-SYNC Pulsar. Zapewnia ona 4x większą efektywną klarowność ruchu oraz płynną i pozbawioną rozdarć rozgrywkę ze zmienną częstotliwością odświeżania (VRR). Pojawi się ona w nowych monitorach takich jak ASUS ROG Swift 360 Hz PG27AQNR, Acer Predator XB273U F5 i AOC AGON PRO AG276QSG2. Te wyświetlacze o rozdzielczości 2560x1440, których premiera ma nastąpić jeszcze w tym roku, zaoferują częstotliwość odświeżania do 360 Hz i obsługę HDR.

    Nowy zwiastun Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project z odświeżonym poziomem Nova Prospekt

    Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project od Orbifold Studios to społecznościowy projekt odświeżenia klasycznej gry od Valve. Orbifold Studios prezentuje dzisiaj efekt współpracy z ponad 100 artystami w postaci filmu przedstawiającego nową wersję najbardziej kultowego poziomu w grze Half-Life 2 o nazwie Nova Prospekt.
    Korzystając z oprogramowania NVIDIA RTX Remix twórcy odbudowują materiały z właściwościami PBR, dodając dodatkowe szczegóły geometryczne za pomocą edytora Hammer firmy Valve i wykorzystują techniki NVIDIA, w tym pełne śledzenie promieni, DLSS 3.5 z Ray Reconstruction, Reflex i RTX IO, aby zapewnić fantastyczne wrażenia graczom korzystającym z kart graficznych GeForce RTX.

    GeForce NOW: ponad 2000 gier, gry na premierę i automatyczne logowanie do platformy Xbox

    W usłudze GeForce NOW oprócz gry Black Myth: Wukong i wersji demonstracyjnej nadchodzącej gry FINAL FANTASY XVI na PC pojawi się także funkcja automatycznego logowania do platformy Xbox.
    Nowa funkcjonalność zostanie udostępniona w czwartek 22 sierpnia. Subskrybenci od teraz połączą swój profil Xbox jednorazowo, aby zyskać stały dostęp do swoich ulubionych gier na PC, w tym ponad 140 tytułów w ramach abonamentu PC Game Pass. Uzupełni to już istniejącą funkcję synchronizacji bibliotek gier Xbox, która umożliwia użytkownikom synchronizowanie obsługiwanych gier Xbox Game Pass i Microsoft Store z biblioteką usługi GeForce NOW.
    Zdjęcie: Materiały prasowe
    Autor: Informacja prasowa