Data modyfikacji:

Elden Ring bije kolejny rekord, 20 milionów kopii tytułu w rękach graczy

Firma Bandai Namco oraz studio From Software ogłosiły, że w rok od premiery Elden Ring gra sprzedała się na wszystkich wspieranych platformach sprzętowych (konsole PlayStation i Xbox, a także komputery PC) w liczbie ponad 20 milionów kopii. Stawia to więc grę pośród pierwszoligowych marek, takich jak seria Call of Duty i Fifa, których kolejne odsłony cieszą się podobnym zainteresowaniem konsumentów. Deweloperom udało się osiągnąć ten wyniki mimo tego, że ich poprzednie gry słyną ze swojej trudności i przez wielu uważane są za niszowe produkcje.
Elden Ring znalazł więcej nabywców niż wszystkie poprzednie odsłony Dark Souls i Bloodborne razem wzięte, od których zapożyczył większość systemów rozgrywki. Tytułowi z pewnością pomogło to, że został obsypany przez krytyków nagrodami „gry roku”, a także wyróżnieniami branżowymi w wielu innych kategoriach.
Wiele osób liczy na to, że Elden Ring będzie dobrym sygnałem dla branży, udowadniającym, że produkcje skupiające się przede wszystkim na zabawie dla pojedynczego gracza, pozbawione przepustek sezonowych, tony DLC oraz mikrotranskacji, są w stanie osiągnąć sukces finansowy. Czy tak się stanie, a deweloperzy zrezygnują z wielu niechcianych elementów monetyzacyjnych, przekonamy się w najbliższych latach.
Zdjęcie: mat. prasowe.