Data modyfikacji:

Jak zwrócić grę na Steam?

steam
W 2023 roku Steam obchodzi swoje dwudzieste urodziny. Z pozornie niewielkiego serwisu przekształcił się w ogromną platformę z ponad 120 milionami aktywnych użytkowników, która specjalizuje się dystrybucji cyfrowej gier i oprogramowania użytkowego na PC, a także urządzeń i akcesoriów komputerowych stworzonych przez firmę Valve, takich jak Steam Deck. Serwis jest ceniony ze względu na ciągle rosnący katalog dziesiątek tysięcy tytułów oraz łatwość obsługi. Jednym z jego niezwykle popularnych funkcji jest automatyczny zwrot pieniędzy za zakupiony produkt. Tłumaczymy, co musimy zrobić i jakie warunki spełnić, by móc z niej skorzystać.

Zwrot gry na Steamie – co należy wiedzieć?

Klienci Steama mają prawo do zwrotu pieniędzy za dowolny zakup dokonany w serwisie. Co więcej, aby otrzymać zwrot, nie muszą podawać żadnego konkretnego powodu. System ten chroni graczy teoretycznie przed problemami związanymi z konfliktami sprzętowymi, uniemożliwiającymi normalną zabawę. Często okazuje się bowiem, że mimo posiadania komputera spełniającego wymagania gry, ta kompletnie odmawia posłuszeństwa. Stanowi też tarczę przed oszustwami ze strony deweloperów, którzy sprzedają niedokończone tytuły lub oprogramowanie zawierające złośliwy kod, malware itd.

Zwrot gry na Steamie – czy są jakieś obostrzenia?

Oczywiście istnieje kilka podstawowych obostrzeń, których musimy przestrzegać, by wniosek o zwrot został zaakceptowany. Prośba o zwrot musi zostać złożona w terminie do 14 dni od dokonania zakupu. W przypadku produktów w przedsprzedaży wniosek można złożyć w dowolnym momencie przed premierą, po jej terminie obowiązuje standardowy okres dwóch tygodni.
Aby prośba o zwrot została przyjęta, zakupiona gra, program lub DLC nie mogły być uruchamiane w sumie dłużej niż przez 2 godziny (o czasie informuje nas klient Steam). Jest to bufor pozwalający konsumentowi przetestować tytuł i spróbować samodzielnie rozwiązać ewentualne problemy. Jeżeli z oprogramowania korzystaliśmy dłużej niż dwie godziny, wniosek jest z automatu odrzucany.

Zwrot gry na Steamie – gdzie i jak zgłosić wniosek?

Aby zgłosić reklamację i prośbę o zwrot pieniędzy, logujemy się do Steama, uruchamiając klienta serwisu. Na górnym pasku okna wybieramy opcję „Pomoc”. Na rozwiniętej liście klikamy w pozycję „Pomoc techniczna Steam”. Na liście wyświetlonych tematów odszukujemy przycisk „Transakcje”, po jego wybraniu naszym oczom okazuje się pełna lista ostatnich zakupów. Teraz wystarczy tylko kliknąć w konkretną grę/program/DLC (pamiętajmy o zasadzie dwóch tygodni), a na ekranie, do jakiego zostaliśmy przeniesieni, użyć przycisku „Chcę otrzymać zwrot pieniędzy”. W kolejnych krokach jesteśmy proszeni o potwierdzenie decyzji. Teraz wystarczy tylko poczekać na zaakceptowanie wniosku.

Zwrot gier na Steamie – jak otrzymam z powrotem swoje pieniądze?

Steam zwraca pieniądze w przeciągu tygodnia od przyjęcia wniosku. Całą kwotę wydaną na grę otrzymamy domyślnie przy pomocy tej samej metody, której użyliśmy podczas oryginalnej płatności. Jeżeli skorzystaliśmy z portfela Steam, pieniądze zostaną zwrócone właśnie tam, nie odzyskamy więc kwoty, jaką wcześniej załadowaliśmy na konto sklepu. W przypadku gdy zapłaciliśmy bezpośrednio przy pomocy karty bankowej lub serwisów transakcyjnych, suma zostanie zwrócona za ich pośrednictwem (chyba że wolimy, by był to portfel Steam).
W Polsce pieniądze mogą zostać zwrócone za pośrednictwem:
  • kart Visa,
  • kart MasterCard,
  • serwisu PayPal,
  • serwisu Przelewy24.
  • Steam nie może zwrócić pieniędzy za pośrednictwem PaySafe Card, w tym wypadku wydana kwota trafi do portfela Steam przypisanego do konta użytkownika.
    Zdjęcie: mat. prasowe