Data modyfikacji:

Xiaomi odnotowuje minimalne straty względem zeszłego roku

Mimo to chińska firma sprzedała w ostatnim czasie ogromną liczbę smartfonów.

Xiaomi powoli staje się coraz większym konkurentem dla gigantów specjalizujących się w produkcji urządzeń mobilnych. Gdyby tylko chiński producent w końcu zaczął bardziej dostrzegać zagraniczne rynki, mógłby tylko na tym zyskać. Kevin Wang z firmy analitycznej IHS Technology podsumował ostatnie dokonania Xiaomi.

Według udostępnionych przez niego informacji wynika, że w pierwszym kwartale bieżącego roku, Xiaomi sprzedało 14,8 mln smartfonów (zarówno w Chinach, jak i poza nimi). Dla porównania, w analogicznym okresie zeszłego roku, firma pozbyła się 14,98 mln egzemplarzy. Wychodzi więc na to, że obecnie producent zaliczył niewielki spadek. Xiaomi nie udało się również spełnić celu finansowego na 2015 roku. Zakładano, że sprzeda się 80-100 mln urządzeń, a ostatecznie użytkownicy kupili wyłącznie 70 mln smartfonów.

Z przecieków wynika, że w najbliższym czasie Xiaomi planuje wypuścić model Max wyposażony w 6,4-calowy wyświetlacz. Tymczasem w tym roku premierę miał flagowiec Mi 5 oraz Redmi 3 Pro. Jeśli oba smartfony przypadną klientom do gustu, chińska firma ma szansę poprawić w tym roku swoje wyniki.

Źródło: GSMArena

Autor: Łukasz Morawski