Data modyfikacji:

Ubisoft chce używać AI do pisania dialogów w grach

Ubisoft
W ostatnich miesiącach w mediach oraz serwisach i forach dla entuzjastów nowych technologii mówi się niesamowicie dużo o algorytmach sztucznej inteligencji, tworzących grafiki lub operujących słowem pisanym. Kwestią czasu było to, by wykorzystującymi je narzędziami zainteresowali się najwięksi deweloperzy. Firma Ubisoft ogłosiła, że stworzyła AI, którego zadaniem tworzenie dialogów dla postaci niezależnych w grach.
Według spółki, AI ma odciążyć w pracy scenarzystów i w żaden sposób nie jest zaprojektowane w celu ich całkowitego wyeliminowania. Cały czas jest też obsługiwane przez człowieka i na podstawie opisu NPC-a (np. jego płci, wieku, zajęcia lub sytuacji w jakiej się znajduje) jest w stanie stworzyć krótkie sentencje, które usłyszymy przechodząc obok postaci w świecie gry.
Twórcy mają też później zawsze przeglądać owoce pracy AI i w razie potrzeby dokonywać pewnych poprawek stylistycznych lub gramatycznych. Ubisoft planuje używać AI we wszystkich grach tworzonych w jego studiach deweloperskich, a więc np. w nowych odsłonach serii Far Cry lub serii Assassin’s Creed.
Zdjęcie: mat. prasowe.