Data publikacji:

Najładniejsze gry 2022 roku według Digital Foundry

Jeżeli nie macie jeszcze podsumowań ubiegłego roku, to mam dla was kolejną listę, którą tym razem przygotowała redakcja Digital Foundry. Specjaliści od analizowania technologii w grach tym razem przyjrzeli się produkcjom z najlepszą grafiką. Zobaczcie, które tytuły trafiły do ich zestawienia.
Spin-off serii Horizon
Ubiegły rok pokazał, że twórcy gier coraz bardziej zaczynają wykorzystywać potencjał konsol nowej generacji. Oczywiście nadal mamy do czynienia z tytułami, które dostępne są zarówno na PlayStation 5, jak i PlayStation 4, ale i tak już teraz wiele takich tytułów olśniewało oprawą wizualną. Poniższa lista przygotowana przez Digital Foundry udowadnia również, że współczesna technologia umożliwia przywrócenie starszych tytułów w wielkim stylu, czego najlepszym dowodem jest kultowy Portal. Produkcja otrzymała wsparcie dla ray tracing, dzięki czemu wygląda niemalże, jak tytuł, który faktycznie zadebiutował dopiero w 2022 roku, a nie piętnaście lat wcześniej.
Redakcja Digital Foundry wskazała trzy tytuły, które znacząco wyróżniały się od innych gier pod względem oprawy wizualnej. Za najładniejszą grę 2022 roku uznano Horizon Forbidden West, czyli produkcję studia Guerilla Games. Produkcja została pochwalona m.in. za położenie ogromnego nacisku na detale, które są w stanie zachwycać nawet na dużych zbliżeniach. Na drugim miejscu znalazło się The Callisto Protocol, które wycisnęło wszystkie soki z silnika graficznego Unreal Engine 4.0. Trzecią pozycję zajął wcześniej wspomniany Portal RTX – ten tytuł doceniono ze względu na rewelacyjne przygotowanie oświetlenia. Dokładne argumentacje znajdziecie na poniższym materiale:
Redakcja Digital Foundry wyróżniła także siedem pozostałych gier, które zaoferowały bardzo ładną oprawę wizualną. W tym przypadku kolejność produkcji jest dowolna:
  • Fortnite na Unreal Engine 5.1
  • A Plague Tale: Requiem
  • Dying Light 2
  • Need for Speed Unbound
  • The Last of Us: Part I
  • Gran Turismo 7
  • Nie pozostaje mi nic innego, jak tylko zgodzić się z powyższą listą. Wymienione gry faktycznie oferowały świetne wrażenia wizualne, które nie sprowadzały się wyłącznie do ładnie wykonanych tekstur. Takie A Plague Tale: Requiem zachwycało chociażby przeogromną liczbą szczurów, jakim musieliśmy stawić czoła. Do tego gra działała przy tym bardzo płynnie, co z pewnością też miało znaczenie podczas wyróżnienia tego dzieła przez Digital Foundry.
    Zdjęcie: materiały prasowe Guerilla Games
    Łukasz Morawski
    Łukasz Morawski

    Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego, co związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Od najmłodszych lat gra w gry, ogląda filmy i seriale, czyta książki oraz komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.