Data modyfikacji:

Dead Space Remake idzie w kierunku God of Wara

Producent nowej wersji kultowego Dead Space’a zdradził dodatkowe informacje odnośnie kierunku artystycznego ich produkcji. Z wypowiedzi jednego z twórców wynika, że gra będzie miała sporo wspólnego z ostatnią odsłoną God of War pod względem prezentowania akcji oraz fabuły. Sprawdźcie, o co dokładnie chodzi.
dead space
Dead Space z 2008 roku to absolutna klasyka, z którą powinien zapoznać się każdy fan horrorów science-fiction. Studio Visceral Games zaserwowało nam wtedy przerażającą opowieść o doświadczonym inżynierze Isaacu Clarke’u, zmuszonym do walki o przetrwanie na statku kosmicznym Ishimura.
Produkcja dostępna była jeszcze na PlayStation 3 i Xbox 360, więc z oczywistym powodów dzisiaj nie robi już tak dużego wrażenia, jak dawniej. Dlatego też powstanie remake’u jest w tym przypadku jak najbardziej wskazane. Zwłaszcza, że twórcy nowej wersji (studio Motive) nie planują zrealizować stuprocentowej kalki oryginału, tylko mają własną wizję tej gry.
Na oficjalnym blogu Electronic Arts pojawił się obszerny artykuł poświęcony remake’owi Dead Space’a, w którym twórcy wyraźnie sugerują, że w grze będziemy mieli do czynienia z zabiegiem, jaki już wcześniej został wykorzystany w God of War z 2018 roku. Chodzi oczywiście o „przyklejenie” kamery do protagonisty przez cały czas trwania gry.  Philippe Ducharme z Motive Studios mówi o tym w następujący sposób:
„Tworzymy całą grę jako jedno sekwencyjne ujęcie. Od momentu rozpoczęcia gry, aż do jej zakończenia nie ma żadnych cięć kamery ani ekranów wczytywania – chyba, że po śmierci bohatera. Ishimura jest w pełni połączona, więc można ją przejść od punktu A do Z, zwiedzić cały statek i wrócić do odwiedzonych wcześniej lokacji, aby zebrać przedmioty, która zostały przegapione. Teraz jest to całkowicie nieprzerwane doświadczenie.”
Brzmi to naprawdę dobrze i jeszcze bardziej podgrzewa atmosferę przed premierą gry. Jeżeli po drodze gra nie zaliczy obsuwy, to Dead Space Reame ma trafić do sprzedaży 27 stycznia 2023 roku. Produkcja będzie dostępna na komputerach osobistych oraz konsolach nowej generacji  - PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
Zdjęcie: materiały prasowe Electronic Arts
Łukasz Morawski
Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego, co związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Od najmłodszych lat gra w gry, ogląda filmy i seriale, czyta książki oraz komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.