Data modyfikacji:

Co wiemy o Baldur’s Gate 3? Premiera, wymagania

Od premiery poprzedniej części Baldur’s Gate minęło już dziesięć lat. Osoby marzące o kolejnych odsłonach przez ten czas mogły wyłącznie radować się wydaniami pierwszej i drugiej części na nowych platformach. Za jakiś czas sytuacja ulegnie zmianie, ponieważ trwają prace nad Baldur’s Gate 3, za które odpowiada doświadczone studio Larian. Zobacz, co wiemy o Baldur’s Gate 3.

baldur's gate 3

Baldur’s Gate 3 – premiera i platformy

O trzeciej części Baldur’s Gate usłyszeliśmy po raz pierwszy w czerwcu 2019 roku. Choć prace nad grą trwają już od jakiegoś czasu, to jednak producent nie jest w stanie podać na ten moment daty premiery Baldur’s Gate 3. Wiadomo natomiast, że zanim tytuł oficjalnie trafi do sprzedaży, będzie dostępny wcześniej w programie Steam Early Access. Larian Studios twierdzi, że wersja z wczesnego dostępu zadebiutuje jeszcze w 2020 roku i dołączy do wyczekiwanych gier 2020.

Jeśli chodzi o platformy, to na ten moment mamy potwierdzone wyłącznie wydania na platformę streamingową Google Stadia oraz komputery osobiste. Produkcja ma być dostępna na Steamie oraz GOG-u z pominięciem popularnego i kontrowersyjnego Epic Games Store.

Posiadacze konsol ósmej generacji będą musieli prawdopodobnie obejść się smakiem. Jeden z producentów gry (David Walgrave) podczas wywiadu dla serwisu Eurogamer stwierdził, że obecne konsole mogłyby mieć problemy z poradzeniem sobie z tak dopracowaną technologicznie grą jak Baldur’s Gate 3. Nie jest to natomiast ostateczne stanowisko firmy. Niewykluczone natomiast, że tytuł trafi też w przyszłości na PlayStation 5 oraz Xbox Series X.

Baldur’s Gate III – fabuła i świat gry

Produkcja Larian Studios (podobnie jak poprzednie części) osadzona zostanie w uniwersum Zapomnianych Krain (Forgotten Realms), która pochodzi z popularnego systemu RPG Lochy i Smoki (Dungeons & Dragons).

Fabuła Baldur’s Gate 3 będzie powiązana z najnowszą kampanią piątej edycji klasycznego Dungeons & Dragon. Historia opatrzona została tytułem „Descent into Avernus” i traktuje o niebezpiecznej Arcydiablicy Zariel i jej diabelskiej hordzie. Antagonistka wzięła sobie za cel osady, które przenosi do Dziewięciu Piekieł, a Wrota Baldura są kolejne na jej liście. Podróż zaczyna się w mieście i ma prowadzić do Wojny Krwi, w której biorą udział diabły i demony.

Grę będzie rozpoczynało klimatycznie intro prezentujące inwazję Nautiloda (statek łupieżców umysłu) na tytułowe Wrota Baldura. Atak zostaje powstrzymany przez dzielnych wojowników ujeżdżających potężne smoki. Nim udało się wypędzić wrogów, ci zdążyli porwać ludzi oraz zarazić m.in. głównego bohatera. Do jego (jej) głowy wsadzono niewielką istotę czerpiącą energię życiową człowieka, żeby następnie przemienił się w Illithida.

Pierwsze godziny gry mają skupić się na próbach znalezienia lekarstwa. To jednak od gracza ma zależeć, czy usunie z głowy kijankę. Jeśli zdecyduje się ją zostawić, z czasem bohater otrzyma dostęp do nowych zdolności.

Baldurs’ Gate 3 – rozgrywka i kwestie techniczne

Oprawa wizualna trzeciej części przywodzi na myśl serię Divinity: Original Sin, za którą odpowiada ekipa Larian Studios. Tytuł nie będzie jednak oferował jaskrawej, lekko „cukierkowej” palety barw, tylko postawi na bardziej mroczną tonację znaną z poprzednich odsłon cyklu.

Najważniejszą zmianą względem pierwszej i drugiej części Baldur’s Gate jest zrezygnowanie z walki w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą. Zamiast tego otrzymamy turowy system walki z gier turowych, przypominający ten z Divinity: Original Sin 2.

Tury zostały podzielone na drużyny, a nie poszczególne postacie. Oznacza to, że najpierw zaplanujecie wszystkie ruchy swoich ludzi (lub nieludzi), a następnie będziecie obserwować poczynania przeciwnika sterowanego przez komputer. Warto dodać, że w zespole gracza może być jedynie czterech wojowników.

Podczas dialogów kamera przeskoczy z rzutu izometrycznego na widok znany ze współczesnych najlepszych gier RPG. Dzięki temu będzie można lepiej wczuć się w rozmowy, ponieważ zaobserwujemy dokładnie ruchy bohaterów, ich mimikę oraz reakcje na odpowiedzi NPC-ów.