Data publikacji:

The Callisto Protocol – mniej strzelania, więcej brutalnej walki w zwarciu

Z każdą kolejną zapowiedzią, The Callisto Protocol zapowiada się coraz lepiej. Ostatnio dostaliśmy sporo ciekawych materiałów wideo prezentujących gameplay z tej produkcji, a teraz o swoim dziele opowiedział jeden z twórców, który zdradził, jak mogą przebiegać pojedynki z przeciwnikami.
Za prace nad The Callisto Protocol odpowiada nowe studio Striking Distance, które zostało założone przez byłych twórców serii Dead Space. Wystarczy obejrzeć dotychczasowe materiały wideo, żeby zobaczyć całą masę podobieństw pomiędzy tymi tytułami, lecz oczywiście nie zabraknie pewnych modyfikacji w gameplayu.
W przygodach Isaaca Clark’e bardzo często sięgaliśmy po broń palną, zazwyczaj starając się trzymać przeciwników jak najdalej od głównego bohatera. Okazuje się, że w przypadku nowej gry Glena Schofielda starcia będą wyglądały zgoła inaczej, a przynajmniej tak twierdzi Ben Walker, pełniący funkcję projektanta gry.
Mężczyzna udzielił wywiadu serwisowi Game Informer, gdzie zapowiedział, że The Callisto Protocol pod wieloma względami będzie czerpać z gatunku sruvival horrorów, co przełoży się m.in. na bardzo mocno ograniczony dostęp do amunicji. Oczywiście w grze nie zabraknie możliwości strzelania do przeciwników, lecz w większości przypadków ma to być ostateczność. Zamiast tego protagonista ma korzystać z wielu rodzajów broni białej, które można dodatkowo ulepszać.
Oznacza to, że w grze znacznie częściej będziemy wchodzili w bezpośredni kontakt z oponentami, co ma zaowocować niezwykle brutalnymi pojedynkami. Twórca twierdzi, że produkcja będzie miała znamiona gore, ponieważ krew będzie lała się litrami, a kończyny oponentów fruwały na lewo i prawo. Co ciekawe, urwanie ręki lub nogi ma dosyć mocno zmieniać podejścia wroga do walki, co w jakimś stopniu funkcjonowało już wcześniej w Dead Space.
The Callisto Protocol trafi do sprzedaży 2 grudnia 2022 roku. Dzieło studia Striking Distance dostępne będzie na komputerach osobistych, konsolach poprzedniej generacji (PlayStation 4, Xbox One) oraz PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
Zdjęcie: materiały prasowe Striking Distance Studios
Łukasz Morawski
Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego, co związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Od najmłodszych lat gra w gry, ogląda filmy i seriale, czyta książki oraz komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.