Data publikacji:

Premierowe gry AAA nie trafią do PlayStation Plus, bo to obniżyłoby ich jakość

Jeden z przedstawicieli firmy Sony wyjaśnił, dlaczego usprawniony abonament PlayStation Plus nie będzie wspierany nowymi, wysokobudżetowymi produkcjami tworzonymi przez PlayStation Studios. Oczywiście rozchodzi się o pieniądze.
playstation
W trakcie jednego ze spotkań inwestorskich przemówił Hiroki Totoki, pełniący w Sony funkcje dyrektora finansowego. Mężczyzna stwierdził, że jego firma nie zdecydowała się na umieszczenie w PlayStation Plus premierowych gier AAA tworzonych wewnętrzne studia i raczej nie planuje zmienić zdania w tej kwestii, nawet jeśli gracze uważają to za błędne podejście.
Dyrektor finansowy tłumaczy to faktem, że każdy z tych tytułów (np. nadchodzący God of War Ragnarok, Marvel’s Spider-Man 2 itp.) oparty jest na niesamowicie dużym budżecie, dlatego wydawca oraz producenci liczą na wysoką sprzedaż. Skoro każda z tych gier trafiłaby do PlayStation Plus w dniu premiery, to siłą rzeczy znacząco zmniejszyłoby to liczbę sprzedanych egzemplarzy. Totoki dodał, że takie rozwiązanie byłoby możliwe, ale wtedy gry musiałyby otrzymać o wiele mniejszy budżet, co mogłoby doprowadzić do spadku ich jakości. A przecież tego byśmy nie chcieli…
Zdjęcie: materiały prasowe PlayStation