Data modyfikacji:

NVIDIA udostępnia platformę Omniverse dla deweloperów: zaawansowane środowisko wspierające proces tworzenia gier

Firma NVIDIA poinformowała dziś o nowych funkcjach platformy NVIDIA Omniverse, które ułatwiają twórcom gier współdzielenie zasobów, sortowanie bibliotek czy implementowanie sztucznej inteligencji do animacji mimiki twarzy bohaterów gier.
NVIDIA udostępnia platformę Omniverse dla deweloperów
Procesy tworzenia gier stają się coraz bardziej rozbudowane, ponieważ ich projektanci starają się spełniać oczekiwania graczy dotyczące ogromnych i wciągających lokacji. Zespoły artystów pracują nad stworzeniem ogromnych bibliotek treści 3D. Jest to pracochłonny i czasochłonny proces, który staje się jeszcze trudniejszy, gdy uwzględnia realistyczne oświetlenie i fizykę oraz techniki oparte na sztucznej inteligencji.

Omniverse wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom i pomaga twórcom gier tworzyć fotorealistyczne światy w sposób bardziej płynny, integrując artystów, ich zasoby i narzędzia programistyczne w ramach jednej platformy. Dzięki możliwości współpracy w ramach Omniverse można znacznie skrócić czas iteracji przy podejmowaniu kluczowych decyzji projektowych, co przyspiesza ukończenie poszczególnych zadań.

Dzięki platformie NVIDIA Omniverse deweloprzy mogą korzystać z narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję oraz karty graficzne NVIDIA RTX lub łatwo tworzyć własne rozwiązania, aby usprawnić, przyspieszyć i uprościć proces tworzenia gier. Platforma Omniverse dla twórców gier zawiera następujące komponenty:

Omniverse Audio2Face - aplikacja NVIDIA wspierana przez sztuczną inteligencję, która umożliwia twórcom postaci generowanie wysokiej jakości animacji twarzy na podstawie samego pliku dźwiękowego. Audio2Face pozwala teraz na pełną animację twarzy, a artyści będą mogli również kontrolować emocje postaci. Dzięki Audio2Face twórcy mogą szybko i łatwo zaimplementować postaciom realistyczną mimikę, co może ułatwić nawiązanie silniejszej więzi emocjonalnej między graczem a bohaterami w grze, zwiększając immersję.

Omniverse Nucleus Cloud, obecnie dostępna w ramach wczesnego dostępu, umożliwia łatwe udostępnianie scen za pomocą jednego kliknięcia myszy, eliminując potrzebę wdrażania bazy danych Nucleus lokalnie lub w prywatnej chmurze. Dzięki Nucleus Cloud twórcy gier mogą łatwo udostępniać w czasie rzeczywistym zasoby 3D co ułatwia współpracę między wewnętrznymi i zewnętrznymi zespołami programistów.
  • Omniverse DeepSearch - usługa wykorzystująca sztuczną inteligencję, dostępna obecnie dla abonentów Omniverse Enterprise, która umożliwia twórcom gier wykorzystywanie prostych danych wejściowych i obrazów do natychmiastowego przeszukiwania całego katalogu nieoznakowanych zasobów 3D, obiektów i postaci.
  • Omniverse Connectors - wtyczki, które umożliwiają synchronizację w czasie rzeczywistym działań wykonanych za pomocą narzędzi projektowych firm trzecich a Omniverse. Nowa wtyczka Omniverse Connector do Unreal Engine 5 umożliwia twórcom gier wymianę danych w formacie USD pomiędzy silnikiem gry a Omniverse.

Ghostwire: Tokyo otrzyma w dniu premiery obsługę ray tracingu oraz dwukrotny wzrost wydajności dzięki technice DLSS

Gdy gra Ghostwire: Tokyo zadebiutuje 25 marca, gracze korzystający z kart GeForce RTX będą mogli cieszyć się pięknymi odbiciami i cieniami wspieranymi przez ray tracing oraz aktywować technikę NVIDIA DLSS, aby zwiększyć wydajność rozgrywki nawet dwukrotnie.
Autor: informacja prasowa