Data publikacji:

Wszystko o Dying Light 2 – premiera, zwiastuny i informacje

Kompendium wiedzy o Dying Light 2. Znajdziesz tu wszystkie najważniejsze informacje dotyczące gry polskiego studia Techland.

Dying Light 2 – druga odsłona dobrze przyjętej polskiej gry

Pierwsza odsłona serii Dying Light zadebiutowała w 2015 roku. Produkcja spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem graczy oraz recenzentów z całego świata. Wydanie Enhanced Edition (zawierające podstawową wersję gry wraz z dodatkiem The Following) może poszczycić się w serwisie Metacritic wynikiem przekraczającym osiemdziesiąt procent na sto. O sukcesie gry może świadczyć także to, że zagrało w nią ponad szesnaście milionów osób (stan na kwiecień 2019 roku). Powstanie kontynuacji było więc kwestią czasu.

Dying Light 2 – premiera

Podczas targów E3 2019 Dying Light 2 został zaprezentowany w trakcie trwania konferencji Microsoftu. Mogliśmy obejrzeć nowy zwiastun, na końcu którego ujawniono datę premiery. Co prawda nie zdradzono dokładnego dnia ani miesiąca, ale na to jeszcze przyjdzie pora. Tymczasem Techland twierdzi, że ich najnowsze dzieło trafi do sprzedaży wiosną 2020 roku.

Produkcja tworzona jest z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Dystrybucją na terenie Polski zajmie się sam Techland, natomiast rolę światowego wydawcy przejął Square-Enix. Na ten moment nie wiadomo nic o rodzimej wersji językowej, ale takowej możemy się raczej spodziewać. Przynajmniej w formie napisów.

Dying Light 2 – fabuła i świat gry

Głównym bohaterem gry jest Aiden Caldwell, który jest jednym z zarażonych. Nie wiadomo jeszcze, jak dokładnie wpłynie to na przebieg rozgrywki oraz jakie będzie miało konsekwencje fabularne. Wiadomo jedynie, że zbyt długie przebywanie w ciemnościach sprawi, że poziom infekcji może znacząco wzrosnąć. Żeby pozostać zdrowym, trzeba będzie przebywać w pobliżu światła ultrafioletowego.

Akcja Dying Light 2 została osadzona w dużym mieście na terenie Europy, które jest ostatnim takim miejsce na Ziemi. Ludzkość pod wieloma względami cofnęła się w rozwoju, przez co uniwersum gry określane jest przez twórców jako „współczesne średniowiecze”. Za scenariusz odpowiada m.in. uznany twórca Chris Avellone, pracujący wcześniej przy takich przebojach jak Planescape: Torment, Pillars of Eternity czy Fallout 2. Głównym zadaniem Amerykanina było przygotowanie spójnej i sensownej wizji postapokaliptycznego świata.

Od czasu pandemii zombie minęło piętnaście lat. Ludzie początkowo próbowali się bronić, lecz ostatecznie przegrali walkę z żywymi trupami, którzy cały czas zarażają nowe osoby.

W metropolii The City to jednak nie zombiaki mają stanowić największy problem, tylko ludzie. Społeczeństwo podzieliło się na kilka rywalizujących kast, mających inne plany odnośnie do przetrwania. Jedną z frakcji określa się mianem Scavengers (pol. Padlinożercy), dla których liczy się przede wszystkim zamęt, anarchia i frywolny tryb życia. W opozycji do nich stoi grupa Peacekeepers (pol. Obrońcy Pokoju) starająca się żyć według sztywno ustalonego prawa. Frakcja ta nie uznaje żadnych niemoralnych występków, każąc wszystkich sprzeciwiających się przyjętym (często surowym) zasadom.

Techland przygotował również kilka rodzajów zombie – od słabych, lecz szybkich przez potężnych drapieżników po osobników bojących się światła słonecznego.

Dying Light 2 – rozgrywka

Decyzje podejmowane przez gracza nie będą miały wyłącznie wpływu na los Aidena. Każdy poważniejszy wybór wpłynie również na rozwój świata. Przykładowo w jednej z misji można odpompować wodę z zalanej dzielnicy, do której wcześniej nie było dostępu.

Techland twierdzi, że przy pierwszym przejściu gry odkryjemy zaledwie połowę przygotowanego materiału. Nie odblokujemy również całej mapy, ponieważ podjęte przez gracza decyzje całkowicie zablokują dostęp do niektórych rejonów. Podjętych decyzji nie będzie można cofnąć przez wczytanie wcześniejszego zapisu gry. W chwili dokonania wyboru tytuł dokona automatycznego zapisu, żeby gracz musiał ponieść konsekwencje (lub zebrać profity) swoich czynów.

W Dying Light 2 powróci znane z pierwszej części swobodne zwiedzanie świata. Główny bohater dwójki podobnie jak Kyle Crane jest bardzo wysportowany. Potrafi wspinać się po budynkach, przeskakiwać przez przepaści oraz wykorzystywać całą masę sztuczek charakterystycznych dla parkouru. Wachlarz umiejętności Aidena ma być bardzo rozbudowany i efektowny. W szybszym przemieszczaniu się po mieście ma mu pomóc linka z hakiem, dzięki której będzie można m.in. wciągać się na wysokie obiekty.

Walka w Dying Light 2 ma być bardziej wymagająca niż w pierwszej części. Twórcy tłumaczą to większym doświadczeniem ludzi, którzy od wielu lat muszą walczyć o przeżycie. Ponownie głównym orężem bohatera będzie broń biała podatna na liczne modyfikacje.

Dying Light 2 – kwestie techniczne

Dying Light 2 powstaje na nowym autorskim silniku graficznym C-Engine. Dzięki niemu twórcy mogli wykreować jeszcze większy, bardziej dopracowany świat oraz płynniejszą rozgrywkę. Techlandowi zależy na tym, żeby na każdej platformie ich dzieło funkcjonowało w sześćdziesięciu klatkach na sekundę.

C-Engine pozwolił też na poprawienie animacji twarzy oraz płynności ruchów ludzi i żywych trupów. Udoskonalona została również sztuczna inteligencja NPC-ów oraz przeciwników.

Grę będzie można ukończyć w trybie kooperacyjnym, umożliwiającym zabawę nawet do czterech graczy jednocześnie. Po wyjściu z serwera hosta uczestnicy rozgrywki zachowają zebrane umiejętności, wyposażenie oraz postępy rozgrywki.

Autor: Łukasz Morawski