Kultowe polskie gry przygodowe 2D

0

Rodzime perełki gatunku, które ciągle chwytają za serce.

  NASTĘPNA 

Złota Era gier przygodowych już dawno za nami. Mimo że rodzime Tormentum: Dark Sorrow, którego recenzję możecie przeczytać tutaj, dobitnie pokazało, że Polacy nadal potrafią tworzyć świetne przygodówki, gier tych jest znacznie mniej niż kiedyś. Dlatego też postanowiłem przypomnieć Wam o kultowych tytułach 2D, które nie tylko bawiły polskich graczy kilkanaście lat temu, ale nadal pozostają wyznacznikami jakości. Zapraszamy do lektury!

TEENAGENT

Protagonistą Teenagent jest Marek Hopper, który w wyniku zrządzenia losu zostaje zwerbowany przez tajną organizację RGB, aby wyjaśnić tajemnicę znikających z banków pieniędzy. Największymi atutami produkcji były oprawa graficzna, wyważony poziom trudności zagadek, absurdalny humor i dziesiątki nawiązań do popkultury.

Część animacji wykonana została metodą retroscopingu, która polega na nagrywaniu sylwetek i przenoszeniu ich z kasety VHS na ekran komputera, dzięki czemu zachowują one naturalne ruchy i cieniowanie, za resztę odpowiada Grzegorz Miechowski. Tła rysował z kolei Andrzej Dobrzyński z Gdańskiego Klubu Fantastyki.

Dobre wyniki sprzedaży i świetne recenzje skłoniły Metropolis do wypuszczenia Teenagenta na płycie CD, która to wersja została wzbogacona o rodzimy dubbing nagrany przez dziennikarzy z czasopism Secret Service i Top Secret. Warto zaznaczyć, że Teenagent był pierwszą polską grą wydaną na płycie kompaktowej.

Producent: Metropolis
Rok wydania: 1995
Platformy: Amiga, PC

SKAUT KWATERMASTER

Tym, co od razu przykuwa uwagę do Skaut Kwatermaster jest oprawa graficzna zdominowana przez abstrakcyjne i zniekształcone formy. Za inspirację posłużył twórcom kultowy Day of the Tentacle studia Lucas Arts. Na tym jednak nie koniec zapożyczeń – głównego bohatera wzorowano na Bernardzie.

Również Fabuła Skaut Kwatermaster odstaje nieco od standardów. W trakcie obozu harcerskiego w Ołoboku Zdroju Luiza zatrzasnęła się w starym zardzewiałym czołgu i nie może się z niego wydostać. Zadaniem protagonisty jest uratowanie dziewczyny.

Grze zarzucano brak nieco bardziej rozbudowanej fabuły i nierówny poziom zagadek. Chwalono ją natomiast za humor i względną nieliniowość. Mimo wyraźnej nierówności została doceniona między innymi przez redakcję czasopisma Świat Gier Komputerowych, która uhonorowała ją Złotym Dyskiem.

Producent: LK Avalon
Rok wydania: 1995
Platformy: Amiga, PC

  NASTĘPNA 

1 2 3 4
Dawid Sych

Od dziecka zapalony pecetowiec, a od niedawna konsolowy neofita. Kocha rozbudowane gry role-playing z masą statystyk i dziesiątkami okienek, najlepiej izometryczne i w klimacie science-fiction lub post-apo. Alergicznie reaguje na wszelkiej maści sandboksy oraz gry sportowe. Wielbiciel literatury klasycznej i amator dobrych seriali.

Zostaw komentarz