Bohemia rozpoczyna reanimację DayZ

0

Eugen Harton zapowiada, że ten rok będzie należał do tej produkcji.

Swego czasu DayZ cieszyło się przeogromną popularnością na Steam. Z czasem jednak o grze przestały się pojawiać większe informacje w mediach, bo i graczy zaczęło być coraz mniej, a kod produkcji – mimo wielokrotnego łatania – cały czas pozostawia wiele do życzenia. Bohemia Interactive postanowiła jednak jeszcze nie porzucać swojego dziecka i wokół tego IP będzie się trochę działo w tym roku.

Eugen Harton, główny producent w Bohemii, poinformował więc, o przygotowywaniu nowego silnika dla PCtowej wersji gry. Skala zmian ma być tak spora, że Eugen przyrównał to wręcz do całkowitego rebootu DayZ. Ciężko stwierdzić jednak czy będzie to równoznaczne z wyjściem produkcji z fazy Early Access. Decyzja jednak mimo wszystko wydaje się być racjonalna – po pierwsze dlatego, że będzie to łatwiejsze, niż łatanie wcześniejszego, mocno podziurawionego silnika, a po drugie z pewnością takie wydarzenie będzie w stanie przyciągnąć część graczy z powrotem lub wręcz zachęcić kolejne osoby do kupna tego tytułu. Debiut DayZ w nowym wydaniu nie ma zaplanowanej daty, ale „ma się pojawić w przeciągu kilku najbliższych tygodni”.

Możemy też spodziewać się pojawienia się portu gry na Xboksy One. Eugen zapowiedział, że DayZ w wersji na konsolę Microsoftu trafi do programu Game Preview, co oznacza, że tytuł ten będzie można zakupić i ograć jeszcze przed oficjalną premierą finalnej wersji produkcji. Tutaj również nie ma konkretnej daty, ale Harton zapowiedział, że DayZ pojawi się w sklepie Microsoftu jeszcze na przestrzeni tego roku.

Źródło: PCGamesN

 

Gracz od 12 roku życia. Częściej z padem, rzadziej z myszką. Bliżej mu do niebieskiego, niż do zielonego. Zakochany w pudełkowych wersjach gier. Kolekcjoner steelbooków. W wolnych chwilach - kinoman.

Zostaw komentarz