100 gier na Steamie wygenerowało połowę przychodu na platformie w 2017

0

…która oferuje ponad 21000 pozycji

Rok 2017 był rokiem wielkich zmian dla Steama – likwidacja niedziałającego najlepiej programu Greenlight i zastąpienie go Steam Direct pozwalającym na łatwiejszą publikację gier na platformie sprawiły, że w ciągu 12 miesięcy liczba dostępnych tytułów wzrosła o 50%. 7696 premier z pewnością pomogło Valve osiągnąć rekordowe wyniki finansowe platformy, jednak spośród wszystkich tych tytułów zaledwie setka odpowiedzialna jest za połowę przychodów.

Te zaskakujące informacje przedstawił twórca SteamSpy, Sergey Galyonkin, podczas swojego panelu na Game Developer’s Conference 2018. Łączne przychody szacowane są na 4,3 miliarda USD, z czego 600 milionów zysku przyniosło samo Player Unknown’s Battlegrounds. Druga najbardziej dochodowa produkcja, Counter-Strike: GO zarobiła w 2017 „zaledwie” 120 milionów, a GTA 5 zajmujące trzecią pozycję – 83 miliony.

Galyonkin dodał, że do zajęcia miejsca w top20 najlepiej sprzedających się tytułów, gra potrzebuje zarobić około 22 milionów USD.  Co pocieszające, nie wszystkie produkcje znajdujące się w obecnej „topce” to tytuły sieciowe z mikropłatnościami – znajduje się w niej m.in. Wiedźmin 3 i Dark Souls 3.

Źródło: VG247

Artur Cnotalski

Gra od kiedy pamięta. PCtowiec, który nie boi się konsol ani urządzeń przenośnych. Kiedy nie siedzi przy komputerze, prawdopodobnie gra w planszówki lub "papierowe" RPG.

Zostaw komentarz