Wszystko o Ghost of Tsushima – premiera, cena, zwiastuny i informacje

0

Kompendium wiedzy o Ghost of Tsushima. Znajdziecie tu wszystkie najważniejsze informacje dotyczące najnowszej gry studio Sucker Punch Productions.

Jeżeli od lat wspieracie Sony, kupując ich konsole, to z pewnością mieliście do czynienia z którąś z gier studia Sucker Punch Productions. Amerykańskie studio deweloperskie ma na swoim koncie bardzo udaną serię gier platformowo-zręcznościowych o przygodach szopa Sly’a Coopera. Ponadto, zespół pracował również nad cykle inFamous, który doczekał się trzech odsłon (nie licząc dodatków) – dwóch na PlayStation 3 i jednego na PlayStation 4, będącego tytułem startowym tej platformy. Jak widać, ekipa wie jak pracować ze swoim wydawcą, co dobrze rokuje dla ich najnowszego dzieło. Plusem jest też to, że będziemy mieć do czynienia z całkowicie nową marką, nie będącą remakem ani kontynuacją żadnej znanej serii.

GHOST OF TSUSHIMA – PREMIERA

  • Na tę chwilę, niestety data premiery Ghost of Tsushima nie została jeszcze potwierdzona. Prawdopodobnie będzie to 2019 rok, aczkolwiek nawet co do tego nie mamy pewności. W tym momencie tytuł funkcjonuje jako gra ekskluzywna dla platformy PlayStation 4. Jeśli w istocie tak będzie, to tegoroczna premiera jest jak najbardziej możliwa.

  • Niestety, plotki mówią, że zarówno ta produkcja, jak i The Last of Us: Part II mają być tytułami startowymi na PlayStation 5, które według przewidywań zadebiutuje dopiero w przyszłym roku. Nie są to oficjalne informacje, ale warto mieć je na uwadze, zwłaszcza gdy bierzemy pod uwagę, jak obie gry wyglądają obłędnie na zwiastunach i gameplayach.

GHOST OF TSUSHIMA – FABUŁA I ŚWIAT GRY

  • Akcja gry została osadzona na japońskim terytorium zwanym Cuszimą. Jest to niewielka wyspa (a raczej dwie wyspy) znajdująca się zaledwie pięćdziesiąt kilometrów od Pusan, największego miasta Korei Południowej.
  • Wydarzenia przedstawione w produkcji opowiedzą o ataku Mongołów na Cuszimę. Początek konfliktu zbrojnego datuje się na 1274 rok.
  • Choć produkcja nie posiada wątków fantastycznych, to jednak nie zawsze będzie sztywno trzymała się historii. Twórcy zastrzegają sobie prawo do delikatnych nieścisłości, takich jak poprawiony wygląd zbroi, itp. Mimo to, całość będzie konsultowana ze specjalistami w dziedzinie Feudalnej Japonii.

  • Głównym bohaterem Ghost of Tsushima będzie samuraj Jin Sakai, który przeżył atak oprawców. Już jako ronin postanawia odnaleźć osoby odpowiedzialne za śmierć jego bliskich. Porzuca więc kodeks samuraja, stawiając na nieczystą walkę, często polegającą na skradaniu. Z tego właśnie względu, określany jest przez wrogów tytułowym Duchem z Cuszimy.
  • Gra posiada rozległy, w pełni otwarty świat, w którym znajdziemy charakterystyczne dla tamtego okresu lokacje. Podczas zabawy zwiedzimy więc skromne wioski, wielki miasta z pałacami, lasy bambusowe oraz malownicze tereny pokryte kwitnącymi wiśniami.

GHOST OF TSUSHIMA – ROZGRYWKA

  • Podobnie jak w swoich poprzednich produkcjach, twórcy postawili na kamerę z perspektywy trzeciej osoby.
  • Duża część czasu będziemy spędzali na pojedynkach. Według tego, co zostało do tej pory zaprezentowane, wnioskować można, że studio Sucker Punch stawia na mniejsze, ale bardziej techniczne starcia. Zdecydowanie nie jest to Dynasty Warrior.
  • Podczas starć trzeba będzie dokładnie obserwować ruch oponentów. Tylko w ten sposób znajdziemy luki w ich obronie, dzięki czemu będziemy mogli wyprowadzić skuteczny atak. W przeciwnym razie, za bardzo się odsłonimy, co może być opłakane w skutkach.
  • Istotne będzie opanowanie uników oraz kontr, które mają wyprowadzić przeciwnika z równowagi.

  • Protagonista będzie wyjątkowo uzdolniony, za sprawą czego pojedynki zyskają na widowiskowości. Jedną z technik opanowanych przez Jina ma być Jutsu, polegające na niesamowicie szybkim wyjęciu katany z pochwy, co ma kończyć się natychmiastową śmiercią wroga.
  • Twórcy nie bawią się w bajeczkę dla dzieci. Ghost of Tsushima będzie przesiąknięte brudem oraz krwią. Zarówno fabuła, jak i rozgrywka mają pokazywać treści przeznaczone wyłącznie dla dorosłego odbiorcy.
  • Bezpośrednie pojedynki nie będą jedynym sposobem na wyeliminowanie oponentów. Jak już wcześniej wspominałem, główny bohater specjalizuje się w bezszelestnym działaniu, polegającym na cichym eliminowaniu przeciwników.
  • Skradanie ma być bardzo istotne podczas rozgrywki. Jednocześnie, twórcy mają zadbać o to, żeby przemykanie w cieniu było odpowiednio atrakcyjne dla odbiorcy i nie psuło dynamiki gry. Ponadto, działanie po cichu nie będzie możliwe w zbroi samuraja, ponieważ ta jest zbyt ciężka i za bardzo hałaśliwa.
  • Protagonista w swoim ekwipunku będzie posiadał linkę z hakiem, umożliwiającą dostanie się na dachy budynków lub inne wysoko położone miejsca. Gadżet nie tylko przyda się do lepszej eksploracji mapy, ale również do planowania zasadzek na wrogów. Ma być też ratunkiem dla gracza, kiedy sytuacja na polu bitwy będzie zbyt gorąca.

  • W Ghost of Tsushima pojawi się drzewko rozwoju postaci. Nie wiadomo na razie jak będzie to dokładnie wyglądało, ale z pewnością protagonista ma opanowywać nowe metody walki. Podobno, w grze pojawią się trenerzy, uczący konkretnych technik. Czyżby coś na wzór Gothica?
  • W grze będziemy mogli rozmawiać z NPC-ami, które zlecą nam misje główne oraz poboczne. Ponoć liczba zadań pobocznych ma być niezwykle duża.
  • Postacie niezależne będą reagowały na poczynania gracza. Jeżeli będziemy grali uczciwie, okażą nam szacunek, jeśli postawimy na agresję, to będą przed nami uciekać lub próbować atakować.

GHOST OF TSUSHIMA – CENA

W tym momencie ciężko potwierdzić, jaka będzie premierowa cena Ghost of Tsushima. Patrząc na obecne standardy, można obstawiać, że za produkcję studia Sucker Punch będzie trzeba zapłacić ok. 280 złotych. Jednakże, jeśli gra pojawiłaby się na PlayStation 5, wtedy koszt może być całkowicie inny (wyższy?). Wszakże, nie wiemy ile mogłyby kosztować tytuły na tę platformę.

[Tekst będzie co jakiś czas aktualizowany o nowe informacje, dlatego sprawdzajcie regularnie, czy nie dopisywałem czegoś nowego.]

Łukasz Morawski

Prawdopodobnie urodził się z padem w ręku i kawałkiem pizzy w ustach. Miłośnik wszystkiego co jest związane z kulturą popularną i nowymi technologiami. Gra w gry, ogląda filmy, czyta książki i komiksy. Jedno jest pewne - nie ma czasu na nudę.

Zostaw komentarz