Data modyfikacji:

Valve: koniec płatnych modów

Nowa funkcja nie przetrwała nawet tygodnia. Gabe Newell tłumaczy dlaczego.

Zespół Valve Software podjął decyzję o zlikwidowaniu możliwości kupna modów dedykowanych grze The Elder Scrolls V: Skyrim w Steam Workshop, która wprowadzona została zaledwie kilka dni temu.

Zrobiliśmy to ponieważ jasnym jest, że nie rozumieliśmy, co robimy. W ostatnich latach uruchomiliśmy sporo funkcji, mających umożliwić społeczności otrzymywanie udziału w zyskach. W przeszłości się to udawało. Oczywistym jest, że tym razem jest inaczej - czytamy w oficjalnym oświadczeniu.

Afera rozgorzała, kiedy jeden z pierwszych płatnych modów został wycofany ze sprzedaży, ponieważ zawierał elementy, pochodzące z innego moda, który stworzony został przez inne osoby. Poza tym kontrowersje budziło to, że twórcy otrzymywać będą jedynie 25% ze sprzedaży, jak również to, że prawa autorskie przechodziły będą na Valve Software.

Nie doceniliśmy wielkości różnic pomiędzy wcześniejszymi modelami dzielenia zysków, które okazały się udane, a wprowadzeniem płatnych modów do warsztatu Skyrima. Rozumiemy nasze własne społeczności całkiem nieźle, ale wejście w pierwszej kolejności na teren modującej od lat społeczności Skyrima nie był dobrym pomysłem - czytamy dalej.

Możliwe zatem, że funkcja powróci, ale dostępna będzie dla innych gier. Czas pokaże.

Źródło: Valve Software

Autor: Dawid Sych