Grand Finals 2016: Rozmowa z Maksimem Chuvalovem

0

Naśladowcy są najlepszym świadectwem naszego sukcesu.

Wielki Finał Ligi Wargaming.net w World of Tanks. O tytuł mistrza walczy dwanaście najlepszych drużyn z całego świata. Przemierzając korytarze warszawskiego Torwaru można napotkać nie tylko rozentuzjazmowanych fanów, ale również pracowników Wargaming, a wśród nich Maksima Chuvalova, Product Managera World of Tanks. Za żadne skarby nie mogliśmy przegapić takiej okazji, więc poprosiliśmy go o rozmowę. Niestety, sprzęt lubi płatać figle, przez co nie udało nam się zarejestrować całej konwersacji. Wywiad był jednak na tyle interesujący, że nie mogliśmy sobie pozwolić na jego przemilczenie. Zapraszamy do lektury naszej relacji.

W pierwszej kolejności zapytaliśmy o nadchodzące aktualizacje. Niedawno światło dzienne ujrzała łatka oznaczona numerem 9.14, która wprowadziła między innymi usprawnioną fizykę ruchu i dźwięki. Następna aktualizacja wprowadzi z kolei szereg mniejszych i większych usprawnień, poprawiony zostanie balans rozgrywki, zniknie też tryb „Rozwałka”, który nie spotkał się z tak przychylnym przyjęciem ze strony fanów, jak oczekiwali tego twórcy. Przy okazji rozmowy o zmianach czekających World of Tanks zapytaliśmy również o fanowskie mody. Niektóre, mimo że cieszą się dużą popularnością, dają spore pole do popisu nieuczciwym graczom. Twórcy postanowili, że zaimplementują w grze najciekawsze rozwiązania znane z modyfikacji, jednocześnie pozbywając się pomysłów najbardziej chybionych.

Podczas tegorocznych mistrzostw po raz pierwszy mogliśmy oglądać relacje z rozgrywek przy użyciu okularów wirtualnej rzeczywistości. Intrygowało nas to, czy w najbliższej przyszłości Wargaming pójdzie o krok dalej i pozwoli na rozgrywkę przy użyciu zestawów VR. Maksim stwierdził, że na razie jest jeszcze za wcześnie na to, aby o tym rozmawiać, ponieważ bardzo niewielki procent graczy dysponuje zestawami wirtualnej rzeczywistości.

Kiedy World of Tanks pojawiło się na rynku, chyba nikt nie spodziewał się, że gra urośnie do rangi e-Sportu. Wraz z sukcesem studia Wargaming, pojawiać zaczęła się pierwsza konkurencja w postaci produkcji, takich jak Armored Warfare i War Thunder. Zapytaliśmy, czy Wargaming czuje się zagrożony ich rosnącą popularnością. Maksim jest zdania, że sam fakt powstawania podobnych gier jest najlepszym świadectwem sukcesu World of Tanks, a jeżeli kogokolwiek postrzegają jako konkurencję, to przede wszystkim inne tytuły e-Sportowe, takie jak chociażby DotA.

IMG_7835

Na zakończenie poprosiliśmy, aby Maksim podzielił się z nami wrażeniami z tegorocznych Wielkich Finałów Ligi Wargaming.net. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że jest zachwycony atmosferą i zainteresowaniem, jakim cieszą się mistrzostwa. Spodziewa się również, że w tym roku widzów będzie jeszcze więcej niż w latach poprzednich. Wargaming zastanawia się także nad zmianą formuły samych mistrzostw. W tym roku drużyny toczą 10-minutowe potyczki 7vs7 w trybie Atak/Obrona, możliwe jednak, że w przyszłości zobaczymy mecze 15vs15. Wszystko zależy od tego, jak zmiana wpłynie na rozgrywkę. Maksim wierzy, że zyska ona jeszcze bardziej taktyczny wymiar, niewykluczone jednak, że efekt będzie odwrotny od zamierzonego, a wszystko tak naprawdę wyjdzie w praniu. Tym akcentem zakończyliśmy naszą rozmowę.

Dawid Sych

Od dziecka zapalony pecetowiec, a od niedawna konsolowy neofita. Kocha rozbudowane gry role-playing z masą statystyk i dziesiątkami okienek, najlepiej izometryczne i w klimacie science-fiction lub post-apo. Alergicznie reaguje na wszelkiej maści sandboksy oraz gry sportowe. Wielbiciel literatury klasycznej i amator dobrych seriali.

Zostaw komentarz