Sytuacja Microsoftu nie prezentuje się najlepiej.
Amerykańska firma analityczno-doradcza Garnter ujawniła najnowsze wyniki sprzedażowe smartfonów z podziałem na systemy operacyjne. Standardowo, pierwsze miejsce należy do Androida, a drugie do iOS. Trzeci co prawda jest Windows, jednakże jego udział w rynku urządzeń mobilnych nie przekracza nawet jednego procenta.
Z poniższej tabelki wynika, że w pierwszym kwartale bieżącego roku, jedynie 2,4 mln konsumentów zdecydowało się na smartfona z systemem operacyjnym Microsoftu. W analogicznym okresie 2015 roku, mobilny Windows trafił aż do ponad 8 mln klientów. Tymczasem w ciągu ostatnich trzech miesięcy, urządzenia z Androidem zakupiło aż 294 mln osób. Różnica w sprzedaży jest zatrważająca.
Jeśli Microsoft nie podejmie konkretnych decyzji, może całkowicie stracić zainteresowanie klientów. Konkurencyjne smartfony bardzo często oferują lepsze parametry, w znacznie bardziej atrakcyjnych cenach. Mimo wszystko, niezależnie od podjętych decyzji, szanse na doścignięcie Androida lub iOS wydają się być niemożliwe.
Źródło: PC Mag
Autor: Łukasz Morawski