GDC 2015: Cień Mordoru grą roku

0

Kto jeszcze otrzymał wyróżnienia?

Inspirowana powieściami J.R.R. Tolkiena gra Władca Pierścieni: Cień Mordoru została okrzyknięta grą roku podczas piętnastej gali wręczenia nagród Game Developers Choice, która odbyła się w trakcie Game Developers Conference.

Do walki o najważniejszą nagrodę stanęły również Bayonetta 2, Destiny, Hearthstone: Heroes of Warcraft i Obcy: Izolacja. Zwycięzca może być jednak tylko jeden.

Władca Pierścieni: Cień Mordoru został bardzo ciepło przyjęty przez dziennikarzy branżowych i graczy. Grze nie zaszkodziły nawet liczne niebezpodstawne oskarżenia o wtórność względem serii Assassin’s Creed. Dzieło studia Monolith wyszło z zamieszania obronną ręką, dzięki kilku innowacyjnym rozwiązaniom, które zaważyły o sukcesie gry.

Niestety, nie można powiedzieć tego samego o wersji dedykowanej konsolom poprzedniej generacji, która okazała się zwyczajnie słaba.

Oto pozostałe wyróżnienia:

  • Innowacja roku: Monument Valley (Ustwo)
  • Najlepszy debiut: Stoic Studio (The Banner Saga)
  • Najlepszy projekt: Hearthstone: Heroes of Warcraft (Blizzard)
  • Najlepsza gra mobilna/handheld: Monument Valley (Ustwo)
  • Najlepsza oprawa: Monument Valley (Ustwo)
  • Najlepsza narracja: Kentucky Route Zero: Episode 3 (Cardboard Computer)
  • Najlepsze udźwiękowienie: Obcy: Izolacja (Creative Assembly/Sega)
  • Najlepsza technologia: Destiny (Bungie/Activision)

Źródło: GDC via IGN

 

Dawid Sych

Od dziecka zapalony pecetowiec, a od niedawna konsolowy neofita. Kocha rozbudowane gry role-playing z masą statystyk i dziesiątkami okienek, najlepiej izometryczne i w klimacie science-fiction lub post-apo. Alergicznie reaguje na wszelkiej maści sandboksy oraz gry sportowe. Wielbiciel literatury klasycznej i amator dobrych seriali.

Zostaw komentarz