TORTURY W GRACH WIDEO – czy to kolejne przekroczenie granicy?

1

PODSUMOWANIE

Trzy przykłady, w których użycie tortur zostało przeze mnie uzasadnione. Można uznać, że użyłem stronniczych przykładów i pewnie tak jest. Moim zdaniem jednak gry nie powinny unikać trudnej tematyki, trudnych scen. Jeżeli chcemy, by wirtualna rozrywka stała się czymś więcej, niż tylko formą rozluźnienia w wolnym czasie, musimy liczyć się z tym, że na ekranie mogą pojawić się rzeczy, które okażą się dla nas trudne.

Myślę, że warto tutaj jeszcze oddać głos Hideo Kojimie, który jest wielką postacią w świecie gier i poruszył ten temat przy okazji motywu tortur pojawiającego się w Metal Gear Solid V: The Phantom Pain:

[Tortury] są czymś, co musi być pokazywane. Ekspresywność gier wideo cały czas się zwiększa, jeżeli chcemy by szło to właśnie w tym kierunku, jest to coś czego nie możemy unikać. Oczywiście nie wszystkie gry muszą iść w tym kierunku (…). Jeżeli jednak przemoc doda nowe emocje, które będą ważne dla gry, chcę ją tam umieścić (…)”

Z tą myślą was zostawię. I mam nadzieję, że ten artykuł będzie okazją do rozpoczęcia dyskusji na ten temat.

 
1 2 3 4 5

Gracz od 12 roku życia. Częściej z padem, rzadziej z myszką. Bliżej mu do niebieskiego, niż do zielonego. Zakochany w pudełkowych wersjach gier. Kolekcjoner steelbooków. W wolnych chwilach - kinoman.

Dyskusja1 komentarz

Zostaw komentarz