TOP 10 gier, w których wybór gracza ma znaczenie

2

POPRZEDNIA NASTĘPNA

METRO: LAST LIGHT

Obydwie odsłony Metro posiadają coś takiego jak system moralności. Działa on w naprawdę ciekawy i niejednoznaczny sposób, gdyż obydwie produkcje nie informują nas o tym, że właśnie pojawiła się możliwość podjęcia jakiejkolwiek decyzji. Co więcej, za swoje czyny zostaniemy w obydwu przypadkach rozliczeni na samym końcu zabawy.

Dlaczego wybieram więc sequel? Bo uważam, że dotarcie do zakończenia uznawanego za to dobre, jest tutaj znacznie bardziej satysfakcjonujące i chwytające za serce. Głównie dlatego, że przez pewien etap przygody towarzyszy nam młodociany przedstawiciel mutantów określanych mianem „czarnych”. Etapy, w których ramię w ramię z nim staramy się przeć do przodu, naprawdę potrafią wpłynąć na pogląd na świat stworzony przez Dimitra Głuchowskiego i decyzje w nim podejmowane.

Na podstawie czynów, których dokonamy, czekają na gracza dwa zakończenia – jedno negatywne, drugie pozytywne. I naprawdę zalecam, przy pierwszym podejściu do gry, starać się grać bez poradników dotyczących dotarcia do odpowiedniego finału. Można wtedy sprawdzić samemu, czy w tak bezlitosnym świecie, wciąż jesteśmy w stanie wnieść chociaż cząstkę dobroci. I w tym przypadku może ciężko mówić o wyborach jako takich, ale zdecydowanie nie można odmówić temu tytułowi tego, że gracz ma realny wpływ na przedstawione wydarzenia.

POPRZEDNIA NASTĘPNA


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Gracz od 12 roku życia. Częściej z padem, rzadziej z myszką. Bliżej mu do niebieskiego, niż do zielonego. Zakochany w pudełkowych wersjach gier. Kolekcjoner steelbooków. W wolnych chwilach - kinoman.

Dyskusja2 komentarze

  1. Brakowało tutaj bardzo ważnej gry jeśli chodzi o podejmowanie decyzji, bo w niej były kluczowe, a pojawiła się przed Until Dawn i Life is Strange oraz podbiła serca wielu graczy stawając się swego rodzaju klasykiem, którego słabo nie znać. Tą grą jest Heavy Rain. Liczę na zaktualizowanie listy, bo jasne, że w rpgach ważne są decyzje, ale jeśli o nie chodzi to Heavy Rain jest zdecydowanie lepszy od Wiedźmina czy Dragon Age’a (mimo, że kocham Dragon Age to muszę to stwierdzić)

  2. wybory w Life is Strange nie mają praktycznie żadnego znaczenia odnośnie zakończenia gry. wybory może i mają znaczenie odnośnie danego epizodu ale nie na całą grę. To jest jedna z tych gier gdzie gra daje wrażenia graczowi że podejmuje ważne decyzje.

Zostaw komentarz